Un weekend tranquille avec mes copines











Jag har haft en ganska lugn och skön helg med kompisar. Lagom relaxing liksom. I fredags var jag på svenska kyrkan på vägen hem från jobbet för att höra med dem om min väska, och där stötte jag in i en nyinflyttad stockholmare som jag började prata med. Gav mitt nummer och vi ska ses på fredag. Verkar hur trevlig som helst. Det är så kul när man träffar folk sådär. Man är inte direkt passiv med att träffa nya människor när man bor utomlands. Det blir lite som i sandlådan när man var liten. Typ, "hej, ska vi leka?", fast istället "hej, ska vi ta en fika/drink?". Verkar någon trevlig så haffar man dem, haha! ;-)

I lördags träffade jag först Anna på eftermiddag och på kvällen följde jag med Emilie och hennes två vänner som är på besök från Finland. Vi tittade på alla som dansade tango och salsa(varje helg är det folk där som dansar, måste dit nån dag och dansa salsa!) och satt en stund vid kajen och pratade.
Igår träffade jag Irina som är tillbaka från Ukraina igen. Åh som jag saknat henne! Vi umgicks i en vecka för två månader sedan men hon har verkligen kommit att bli en bra vän. :-) Det var som att vi sågs för två veckor sedan, vi bara plockade upp där vi slutade. Eller nästan, det har ju hänt en del såklart så vi hade lite att ta igen. Berättade allt som hänt med familjen och hon blev ju inte direkt förvånad, haha! Vi strosade i Jardin du Luxembourg, åt frappé från donken, pratade och njöt av en solig sensommar-söndag.

Denna veckan blir hektisk och busy. Jobbar heltid mån-ons och har en massa saker bokade hela veckan på kvällen och måste hinna till franskskolan dessutom. Det blir att försöka somna tidigt på kvällen!
Et il faut vraiment acheter un journal!


Things I like | |
Upp