Dag 9: Min tro


Detta är ett tidsinställt inlägg som jag så fyndigt skrivit innan. Just nu sitter jag nog i stället och äter en trevlig middag med vänner :-) 


Min tro alltså. Jag är medlem i Svenska kyrkan och både döpt och konfirmerad, men jag kan inte påstå att jag är särskilt religiös. Om jag tror på en Gud? Jag vet faktiskt inte. När jag var liten brukade jag be fader vår med min mamma. Inte för att vi brukade gå i kyrkan varje söndag eller var särskilt religiösa. Det var nog bara en tradition. Jag välsignade mamma och pappa och bad gud hälsa till mormor i himlen. Men om det finns en gud så vet jag inte om jag alldtid tycker att han gör bra grejer.

Jag tror på att vissa saker har hänt i bibeln och att Jesus funnits. Jag tror på själsliga andar och att vi har skyddsänglar. Jag har sett konstiga saker och är inte helt omöjlig till att de döda lever bland oss. På något sätt.

Sen tror jag på ödet och på att saker händer av en anledning. Att allting hänger ihop på något sätt. Någonting dåligt händer för att något bra ska kunna hända senare.


Vad tror ni på?


C'est moi | |
#1 - - Anonym:

Gott nytt år!!:) kram!

#2 - - Magdalena:

Tror också att saker händer av en andledning. Bra som dåliga. Ibland kan man dock undra när det händer hemska saker som man känner inte alls för något med sig...:/...Gott nytt år!!!! :)

#3 - - Christine:

Ja man undrar ju ibland. När det känns som att allt går i motvind. Men efter regn kommer oftast solsken :-)



Gott nytt år på dig med, hoppas kvällen blir splendid! Kram

Upp