The truth


Här kommer de rätta svaren på det här inlägget. Sanningen om mitt liv. Ungefär.


1. Jag har opererat bort blindtarmen, vilket hände på höstlovet när jag var 12 år... av alla veckor på året
Rätt! Jag har även opererat båda mina fötter. Gick andra året i gymnasiet och fick gå på kryckor i 7 veckor...

2. Båda mina föräldrar är från Stockholm men jag är född i Malmö och har bott där hela mitt liv
Rätt! Varje gång jag träffar någon ny bekantskap så får jag höra "Har du bott i Malmö hela ditt liv? Det hörs inte". Haha, fattar ni hur många gånger jag hört det? Jag blev retad och kallad 08:an i skolan och då bestämde jag mig för att jag minsann inte skulle byta dialekt bara för att behaga dem andra ;-) Men har haft en halvskum egen dialekt. Under tiden i Paris tappade jag dock min halvskånska dialekt så nu är jag helt nollåtta. Mina vänner blev något förvånade när jag kom hem i november...

3. Förutom engelska och franska så pratar jag danska nästan flytande eftersom att jag gick en kurs för ett par år sedan
Fel! Har aldrig gått en danskkurs och pratar det verkligen inte flytande. Däremot förstår jag väldigt bra och kan några danska ord, eftersom danskarna ju är våra närmsta grannar. Accenten kan jag dock härma. Tycker jag. Vet inte om Stina's danska sambo håller med dock... 

4. Jag har haft 30(med 4 kullar kattungar) katter i mitt barndomshem genom åren, men aldrig någon hund
Rätt! 4 katter varav den första fick 3 kullar... oj oj hur orkade mamma och pappa kan man undra?! Dock fick jag avsmak efter min fd pojkväns minst sagt.. eh hrm, speciella katt. Jag är faktiskt hundrädd, men har börjat tycka att små hundar är ok.

5. Jag har varit i Spanien 8-9 gånger eftersom att min farfar har ett hus där
Sant! Jag var där första gången när jag bara var ca 1 år gammal, sen åkte vi dit flera år i rad. Jag var där 2006 senast med mitt ex och vänner.

6. Jag tycker inte om sorbet och föredrar blåbärsglass före chokladglass på sommaren
Sant! Jag älskar blåbärsglass och tar hellre det en varm sommardag :-) Sorbet är för syrligt för mig.

7. Jag är aldrig envis och brukar oftast låta andra bestämma eftersom jag tycker att det är skönt att bara "go with the flow"
Falskt! Så långt från min personlíghet man kan komma, haha. ;-) Jag är envis som en gammal get och det värsta jag vet är att inte ha kontroll. JAG ska boka resor, JAG ska ringa och ta reda på saker och ting.. Och jag är nog mer än ledartyp än någon som bara "hänger på". Jag är ganska bestämd med vad jag vill och mina åsikter.

8. Jag flyttade hemifrån veckan innan jag skulle fylla 19 år och har bott i samma lägenhet sedan dess
Sant! Flyttade hemifrån ganska tidigt pga att min mamma och jag bråkade för mycket, och min pappa skulle flytta 12 mil från Malmö. Gick i gymnasiet och kunde inte flytta. Har alltså bott där sedan hösten 2003. 6,5 år... le temps passe vite. Här kan ni se lite hur det ser ut.

9. Jag älskar smycken och tycker inte om att gå ut utan att ha antingen halsband eller örhängen på mig
Sant! Ibland kan jag till och med bli irriterad om jag glömmer smycken. Känner mig rädd... naken... expooosed.

10. Anledningen till att jag flyttade till Paris var för att jag slagit vad med en kompis om att jag kunde klara av att lära mig flytande franska på 6 månader
Falskt! Det var en dröm sedan jag var tonåring att någon gång bo i Paris och lära mig flytande franska.


Vinnaren av denna lilla "tävling" är... trumvirvel.... Nina! Grattis grattis, fin ära det där. ;-) Men vissa av er var ju nära och lyckdes klura ut att 7:an och 10:an var fel. Så cred till er.

Frågor på det? Nu ska jag titta på CSI som börjar på TV strax, till det brieost med kex... yum!
I morgon blir det nog frukost ute, eftersom jag som vanligt inte orkat/haft tid att handla frukost innan söndag. Hmm... Starbuck's ligger bra till där. Hähä.


C'est moi | |
#1 - - Maline:

valde faktiskt mellan 3 och 6 :) Trodde eftersom du älskar Smoothies och glass tog jag förgivet att du gillade sorbet. Oh well, better luck next time.



Söndagsmiddagen är uppäten och ölen påbörjad.

Sov gott (för nu är det ju mitt i natten hos dig) ;)

#2 - - Ellinor:

Jag kunde aldrig kommentera till det inlägget, men jag hade 2/3 rätt i alla fall :)

Hoppas du får en bra start på veckan.

Kram

#3 - - Anonym:

haha men träna inte om du inte gillar det?!

#4 - - Alexandra, KAKHUSET ♥:

Lovely att du uppfyllt din dröm och flyttat till Paris! :) Det är det livet är till för, att uppfylla sina drömmar! :) ♥

#5 - - Nina:

Nämen :) Hi Hi ja du spännande att jag "känner dig litegrann", har ju följt din blogg några år :)



Hoppas att din dag på ikea var toppen! Räkmacka är ALDRIG fel ;) Kramen.

Upp