Trop de vin



Jag skulle lätt kunna bo i Batignolles om jag flyttade permanent till Paris nâgongâng. Sâ mysigt!


Igâr kväll blev det middag pâ ett riktigt trevligt ställe pâ rue des dames. En miniliten restaurang med annorlunda och intreessant mat och otroligt trevliga servitörer. Efter det gick vi till C's tjejkompis Olivia som hade en apero i sin nya studio. Hon bor i Batignolles, precis vid den lilla parken jag älskar. Ni som läst länge kanske minns? Square des Batignolles heter den och ligger i 17:e arr. Hur som helst sâ ser ni parken här pâ bilden till höger. Jag är riktigt avundsjuk!

Det blev en rolig kväll med lite för mycket vin, hehe. Men de är sâ trevliga sâ man glömmer bort tiden och sâ är det nâgon som fyller pâ vinglaset. Det var kul att höra frân en av hans vänner med som sa att jag pratar bättre franska nu än sist vi sâgs. Jag märker inte det själv men tydligen gör jag framsteg :-)
Jag och C vinglade hemât runt halv tvâ och sov idag till lunchtid. Sen fixade jag lite brunch. Eller okej det var en lätt underdrift. Jag stod i köket i en timme, haha. Bilder kommer!

Nu dusch, mâste piggna till lite!


Fun stuff | |
Upp