Det är ändå mitt Paris



Place du marché de St Honoré


Hôtel de Ville


Marais

Allas vår blogg.se's Karin är i Paris i veckan. Oj vad jag är avundsjuk. Jag tycker du borde anlita mig som personlig tolk och guide Karin. Det finns ju ingen bättre ;)

Jag kunde behövt en gratis resa till Paris just nu. Det var bara 2 veckor sedan jag var där, men redan längtar jag tillbaka. Det är som jag sa till Christophe igår, om jag bara kunde ta med min min lägenhet till Paris så vore livet perfekt. Eller ja, tills nästa gång jag spyr galla över strejker i metron och tar ut det över Christophe "för det är ju hans jävla land och stad". För att inte tala om turistförstörda kvarter, omöjligheten att röra sig på stan en lördag och dryg byråkrati.

Men det är MITT Paris. Även om jag får stå i kö i 20 minuter i en folktom mataffär för att kassörskan inte känner till ordet "effektivitet".


Paris | |
#1 - - Sanna:

Vill också till Paris =)

#2 - - Karin:

Jasså så man bör kanske gå dit:) vad tror du om att åka upp till Monmartre och käka middag på något mysigt place där?

Upp