LE LOUVRE

 
 
Jag gick förbi Louvren häromdagen och med det vackra kvällsljuset kunde jag inte låta bli att ta några kort. Man förstår inte förrän man ser det på riktigt hur mäktig denna byggnad är. Den är så stor så den sträcker sig 1,5 metrostation. Tänk er om man skulle vara i längst bort i den norra flygeln och ta sig längst bort till den södra flygeln. Även om man springer tar det säkert 20 minuter. Eller jag har ju ingen aning, det här med att beräkna avstånd är inte min starka sida. Men stort är det i alla fall.
 
Om ni vill besöka Louvren är det stängt på tisdagar. Bara så ni vet. Själv har jag varit där två gånger och det räcker. Nu har jag sett Mona Lisa. Två gånger.
 
Fast jag ska så klart dit för att se den här konstnärens tavlor ställas ut på ett av världens största museum i juni...
Så häftigt!
 
 
 
Paris | |
#1 - - anna:

åh, fina bilder!

Svar: Tack :)
Christine&Paris

#2 - - Maria:

Pampigt! Har aldrig varit inne... varit för lâng kö varenda gâng. Det stâr kvar pâ "att göra" listan. ;)

#3 - - Cat:

Jag var i Paris för ett par år sen och irrade runt på gatorna. Plötsligt hörde vi cellomusik och gick in i ett valv för att titta. I valvet fanns stora fönster med grekiska statyer bakom och vi undrade var sjutton vi hade hamnat. Det var inte förrän vi kom ut på andra sidan valvet och såg glaspyramiden vi fattade var vi var. Känner mig fortfarande grymt korkad när jag tänker på det :)

Och nej, vi var aldrig inne. Nöjde oss med att ta ett par foton utifrån.

Svar: Haha! Jo men ibland är man lite blond, vi svenskar har ju en ursäkt ;)
Christine&Paris

#4 - - Mia ☆:

Åååh, så vackert! =)

#5 - - Louise :

Åh vad vackert!

#6 - - annelie:

Åååh så vackert! När jag var där så var det gratis entré för alla europeiska studenter under 25, om jag inte minns fel :)

Svar: Ja det är det fortfarande men den tiden är förbi för mig ;)
Christine&Paris

#7 - - Sofia:

Det är bra vackert! Jag skulle kunna gå dit hur många gånger som helst, inte för Mona Lisas skull dock ;-)

#8 - - Malin Aurora:

Så himlans tjusigt alltså!

#9 - - Sofia:

Vilka jättefina bilder. Älskar ljuset. :)

Svar: Tack så mycket :)
Christine&Paris

#10 - - Jeanette:

Haha jag förstår hur du känner dig. När jag pluggade i Paris så åt vi lunch inne på louvrens cafee varje regnig dag i ett års tid. Jag kände mig rätt mätt på byggnaden efter det. Men nu har det gått 6 år sen dess så nu kanske det är kul igen när jag åker till Paris i april :)

Svar: Ja men då får du göra ett återbesök på cafét ;)
Christine&Paris

Upp