Champagne District

 
Bild: Google.com
 
Ja, två av er gissade rätt. Om drygt en vecka ska jag och Christophe på en liten mini weekend till staden Reims. Den ligger mitt i Frankrikes champagnedistrikt och det är alltså där alla champagnehus som Moët & Chandon, Lanson, Veuve Clicquot, Bollinger och Mumm har sitt säte. Jag fick välja hotell så det blev Hotel de la Paix. Jag gillar lyxiga designhotell, hehe. Stor säng med vita krispiga lakan, söta shampooflaskor som man kan sno med hem och en inomhuspool. Enligt mig finns det inte mycket som är mysigare än att bo på hotell.
 
Nu ska vi bara försöka boka in en rundtur på någon av champagnegårdarna. Det är lite tricky när ingen av oss har körkort, men man borde väl kunna åka dit med buss.
 
Jag längtar! 
 
 
Travels | |
#1 - - Jenny:

Det finns jättebra och billiga bussresor från Paris till Champagne som inkluderar besök på två olika champagnehus med smakprovning (oftast ett sött och ett torrt) samt gudning av en kyrka (kanske den på bilden?). Alla turer ser typ likadana ut. Jag researchade detta grundligt när jag bodde i paris! :) Nu ska ju ni sova över med det kanske ändå är billigare att ta en sådan tur och sedan stanna var när de andra åker tillbaka till Paris och sedan ta tåget hem?

Svar: Jo fast vi skulle nog vilja ha lite mer frihet eftersom vi måste passa tåg. Dessutom är jag inte mycket för helt guidade charterturer. Vill helst kunna se mig om lite själv :) Så en vanlig guidning på något av champagnehusen vore nog lagom.
Christine&Paris

#2 - - nina:

Vad underbart! En kompis besökte champagne för nåt år sedan, de var så nöjda med besöket att de återvände dit redan nästa år :) Drömmer om att åka dit jag också men det får väl bli om nåt år eller så ;)
Kram.

Svar: Ja men rätt vad det är så är ju lillkillen stor nog att smaka han med ;)
Christine&Paris

#3 - - Solli:

Åh, låter helt fantastiskt! Hoppas ni hittar några bra turer och får smaka massor av god champagne :-)


Svar: Ja det ska bli spännande :)
Christine&Paris

#4 - - Sanna:

Oh, vad kul. Är avundsjuk. Champagne är så gott!

Svar: Jag är faktiskt inte så mycket för champagne, haha! Men det vore kul att se hur den framställs :)
Christine&Paris

#5 - - Amanda:

Åh, dit skulle jag vilja åka! :D

#6 - - Karin O:

Vad mysigt!

#7 - - nasha:

Åh det låter som en perfekt resa, lyxigt och romantiskt! :) Have fun!

Svar: Ja det ska bli mysigt :)
Christine&Paris

#8 - - Sofia:

Inte alls avundsjuk ;-)

Svar: Du får ta en tripp dit i vår med nya kärleken då ;)
Christine&Paris

Upp