Skåne

 
 
Det blev inte så många bilder tagna i Sverige. Jag gjorde inte så värst mycket annat än att jobba, sova, shoppa och umgås med familjen. Jag kunde dock inte hålla mig från att ta några bilder när jag var ute hos min bror och hans familj. De bor i utkanten av Malmö, efter Toftanäs (ni Malmö-bor kanske vet vad jag menar när jag säger Fortuna?). Vi växte upp i Kvarnby, som liggen en liten bit därifrån, och jag kan sakna åkrarna och lugnet därute. De vackra skånska längorna och de gula rapsfälten man åker förbi på vägen ut till Sturup. Det öppna landskapet och fälten är ju ganska typiskt för Skåne.
 
På tal om Skåne och "himma", så är det mindre än en månad till jul nu. Jag sitter på bussen till jobbet och lyssnar på lugna favoriter, och de spelar jullåtar. Jag blir alldeles till mig av längtan efter jul. Den 20:e tar jag flyget med destination Köpenhamn för en veckas julmys i Malmö. Det bästa är att även syrran kunde ta ledigt från jobbet och således sluter upp från London. Åh vad glad jag är! 
 
 
Schweden | |
#1 - - Amanda:

Vilka härliga bilder! :D
Ja, tänk att det snart är jul- veckorna går rätt snabbt nu!

#2 - - Jenny:

Underbara Skåne! Jag hoppas att jag också kanske kan ta mig dit i jul, vi får se...

#3 - - Frida:

Ser fint ut :)

#4 - - JUNITJEJ:

Fina bilder!

#5 - - Tess:

Åh, vilka härliga bilder! :) Kram

#6 - - Freedomtravel:

Det platta landskapet känns hemma. Jag kommer från Lund, även om det var längesedan jag flyttade därifrån.

#7 - - Freedomtravel:

Det platta landskapet känns hemma. Jag kommer från Lund, även om det var längesedan jag flyttade därifrån.

#8 - - Rebecka:

Jag älskar Skåne :)
fast jag inte är därifrån...

Upp