Blue Leather

 
 
Jag har ett nytt bälte från Comptoir des Cotonniers. Köpt på rea såklart, för några veckor sedan, och i 100 % läder. Jag tänker att det kommer passa väldigt bra i höst till ett par ljusa jeans, vit blus och en snygg stickad kofta.
 
Idag tog jag på mig mina svarta jeans för första gången på länge. Det har varit för varmt för det hittils, men det regnade och kändes allmänt osomrigt ute.
 
 
Jag märkte en röd tråd när jag kom ut. Alla parisiennes hade jeans, boots och trenchcoat. Här klär man nämligen på sig så fort det blir kallare än 22 grader. Då är det inte sommarvärme längre. I Sverige går vi i shorts när det är 18 grader, oavsett om det regnar eller ej. Mina franska kollegor kan inte ha fönstret öppet om det är under 18 grader ute för då fryser de. Själv går jag åt av att sitta instängd på ett varmt kontor utan frisk luft. Jag har alltid varit frusen av mig men de senaste åren kommer jag på mig själv att föredra lite svalare temperaturer än riktigt varma. Har jag bott här för länge eller är det mitt nordiska blod som för alltid består?
 
Nej, nu är det dags för lunch här! 
 
 
Shopping | |
#1 - - Emilia:

åh fint! :)

Upp