Oh Paris, you are taking all the magic away

 
 
Det var ett tag sedan vi hade några Paris-bilder här på bloggen så nu kör vi två stycken. De tog jag i söndags när jag kom tillbaka från min weekend i Sverige. Jag använder sådant här som terapi, för just nu känner jag verkligen hur det här folket som kallas för parisiens går mig på nerverna. Min kompis Lasse, som flyttade från Paris till San Fransisco förra året, hade rätt när han sa att "det blir värre ju närmre du kommer avresedatumet". De senaste veckorna känns det som att jag kämpar allt mer mot det otroligt ineffektiva, långsamma och bakåtsträvande systemet i det här landet. Hur är det möjligt att ett företag endast går att nå via POST år 2014? Ingen mailadress och inget telefonnummer. Hur kan man ens kalla det "service clientel"? Jag undrar om de ens vet vad ordet "service" betyder? 
 
Jag känner hur jag kan mala på genom femton paragrafer varför jag är glad över att flytta från den här staden, men jag ska inte ta bort all magi från er. Paris är Paris, med och utan sina skavanker. Om man bara ser på ytan är den förbannat vacker. 
 
Idag har jag hängt med Naomi hela eftermiddagen och nu ska jag snart iväg och träffa en annan tjejkompis för ett glas vin vid Victor Hugo. Jag omger mig med fina vänner som ger mig energi och stöd. Som igår kväll när jag hängde med Sara och vi skrattade så mycket så jag fick ont i magen. Jag behövde verkligen det. 
 
 
Culture Paris/France | |
#1 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Haha, så roligt när du skriver om Victor Hugo, där jag i princip hänger var och varannan minut. Hoppas ni har det trevligt, och att vinet smakar! :)

#2 - - Anonym:

Jag förstår dig så väl. Jag stod knappt ut de sista två v :) men snart är du i sverige igen :)

Upp