Good Riddance

 
 
Jag fick reda på igår att de kickat flera på mitt gamla jobb. Tydligen går det inte så bra för företaget så de sa upp alla som var på provanställning (varav en av dem jobbat häcken ur sig sedan han började). Ja, så går det när man jobbar efter en flera år gammal modell i en bransch som hela tiden rör sig framåt. Det värsta med det hela var att de väntade med att avskeda dem till sent på eftermiddagen, och då hade redan både CEOn och VP gått hem (det är ett ganska litet företag). Cheferna går hem tidigt och åker på dyra, långa semestrar medan de anställda jobbar över utan ersättning och knappt får ta ut sin semester. 
 
Bra företag eller? Min fd kollega Brigitte sa till mig igår: "tu as fait bien de partir, Christine". Ja, jag är glad att jag sa upp mig men jag tycker synd om mina vänner som är kvar. 
 
Jag är glad att ha hittat ett bra företag med chefer som litar på en och uppskattar det man gör. Som dessutom ordnar trevliga saker för sina anställda. I fredags var det julfest och här ser ni baren som min kollega Mark fixat, haha. Själva middagen och festen hölls på Copenhagen Island men jag har tyvärr inga bilder från det. En sak är säker - danskar vet hur man festar! Idag har vi avdelningsdag. Kl 14 ska vi bege oss från kontoret för diverse trevligheter under eftermiddagen och kvällen. Så jag åkte in tidigare idag för att jobba undan lite. Nu ska jag käka min frukost medan jag tar tag i min inkorg.
 
À plus tard!
 
 
 
C'est la vie | |
#1 - - teruko:

Du verkar ha gjort flera goda val! Félicitations!

Upp