Humörhöjare

 
 
Idag vaknade jag en minut efter min buss till tåget skulle ha gått. Jag råkade med andra ord stänga av väckarklockan och fick skynda mig för att hinna till nästa tåg. Jag sprang ut till bussen och höll på att flyga iväg av en vindpust. Det blåser ordentligt här nere idag - och regnar. Usch, inte kul. Min försenade morgon gjorde för övrigt inte så mycket eftersom det står ett stort godståg på bron så att det föregående tåget blev 30 min försenat. Alltså är jag väldigt sen till jobbet. Den trevliga lokföraren har nog däremot lyckats höja humöret för samtliga resenärer med sitt trevliga utrop i högtalarna där han bad om ursäkt för förseningen och påminde alla om "att det bara är två veckor kvar till julmyset". Så himla härlig människa. Vi behöver mer sådant i Sverige!
 
Just nu ser jag verkligen fram emot ikväll för då blir det middag hos bror med familj. Äntligen ska jag få pussa på mina söta små brorsbarn!
 
 
C'est la vie | |
Upp