Ibland när livet inte är sådär roligt som det borde vara

 
Jag saknar Paris och jag saknar värmen. Och jag saknar Precious, Naomi, Natalie och Sara <3
 
Vissa dagar är livet bara skit. Ni vet när allting händer på en gång och man bara börjar storböla av ren utmattning och självömkan. Igår var en sådan dag. Det var det mest otursamma och misslyckade dygnet på länge. Som tur är finns det människor i min närhet som lyser upp i vintermörkret.
 
Dygnets hjältar:
 
1. Mina kollegor som får mig att skratta flera gånger om dagen.
2. Min älskade vän Stina som typ är världens bästa och alltid lyssnar och gör sitt yttersta för att pigga upp. Som dessutom kom förbi med födelsedagspresenter igår.
3. Ett hjärta av omtanke på FB från min barndomskompis som nästan alltid lyckas tänka på mig just när jag behöver det.
4. Väktaren på Willy's som lät mig komma in och handla 1 minut i nio.
5. Tjejen på Magasin du Nord i Köpenhamn som lät mig lämna tillbaka en oplomberad vara.
6. Min vän Julia som bjöd på god glögg och ännu godare kaka i söndags kväll, och sedan följde mig till tågstationen klockan halv tolv på natten.
 
BONUS: Om 1,5 vecka ska jag till Oslo (snart ses vi Ina!!!), och det är snart jul! 
 
 
Det är tur att dåliga dagar oftast accompanjeras av positiva inslag. Och ibland behöver man bara få ut allting för att inse att det ju faktiskt inte är så farligt trots allt. Det finns de som har det värre. När jag tänker på det tycker jag inte lika synd om mig själv längre.
 
 
C'est la vie | |
#1 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Det brukar alltid vara skönt att skriva av dig, och det är modigt att du kan vara så ärlig som du ändå är mot dig själv, och alla läsare. Det ger perspektiv och en självinsikt jag tror gör dig bättre lämpad att ta dig ur sådana dippar. Och tur att du ändå kan se lite positivt i det negativa, för sådant är alltid en tröst :)

Svar: Jo, fast nu tyckte jag att det blev för negativt och privat, så jag tog bort det. Ibland känns det inte rätt helt enkelt ;) Men tack för de snälla orden!
Christine&Paris

#2 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Inget emot det. Viktigast att du gör vad du mår bra av, inte sant? :)

Upp