Oui oui, tu me manques, c'est sûr

 
 
Vet ni, jag börjar få Paris-abstinens nu. Jag kan komma på mig själv att dagdrömma om att gå på gatorna i 17:e och kisa upp mot soldränkta fasader med vackra balkonger. Jag saknar mina vänner så mycket och längtar efter att träffa dem och dricka vin på en uteservering en ljum vårkväll. Ni vet, vin som kostar 4 euro glaset. Jag är riktigt nära att boka flygbiljetter. Jag ska bara bestämma mig för när jag ska åka dit.
 
Idag tittade solen fram här i söder. Woho! Tänk vad lite solsken kan göra med sinnet? Genast kände jag mig gladare och piggare. Min måndag flöt på utan några större problem, men jag jobbade till rätt sent så jag hann inte till gymmet som jag hade tänkt. Det fick bli ett litet träningspass hemma i stället vilket väl är bättre än ingenting. Nu ska jag in i duschen och sedan se klart på Orange is the new black medan jag viker tvätt. Och sedan sova och drömma lite mer om de där parisiska fasaderna och det goda franska vinet.
 
 
Paris | |
#1 - - teruko:

Anade du att den känslan skulle smyga sig på då du flyttade? Det är ingen lätt sits du har minsann...
Hoppas du fixar det utan alltför stora men och med ro i själen!(Du får väl göra som jag, besöka Paris femtielva gånger som en evig energikick...)

#2 - - Robin:

Jag längtar också! Men nu får jag faktiskt åka om två veckor :)

#3 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Jag förstår dig så väl.

#4 - - Bella:

Kan meddela att det är geggigt, regnigt och frost varje morgon här nere! Kanske kan få dig att hålla ut till en vår-resa! :)

#5 - - Lisa:

I hear ya... Hela tiden och då har jag varit borta länge.. Fast jag ville i och för sig inte flytta heller.

#6 - - Carina:

Försök tänka på allt bra du har nu, som jobb och lägenhet :) Alltid svårt att vara "mellan två länder"...

#7 - - A:

Glöm inte bort att det är lätt hänt att man romantiserar och idealiserar det land man lämnat. Själv dagdrömmer jag om hur fantastiskt Sverige är vs Japan. Jag saknar möjligheten att äta svensk mat, umgås med min familj och intressanta diskusssioner med bekanta. Element i min lägenhet skulle också sitta fint för det är så kallt inomhus nu!

Försök tänka positivt och se fördelarna med ditt nya jobb och fräscha boende:)

Upp