The confessions of a shopoholic

 
 
Jag skulle kunna titulera mig själv som "shopoholic" denna månaden. Det är den 7.e och jag har redan köpt kläder till en summa jag inte ens spenderade under tre månader när jag bodde i Paris. Så nu har jag gett mig själv köpstopp resten av månaden. Med undantag för julkappar. Och resor, för jag planerar att köpa flygbiljetter för en weekend i vår och det måste jag göra innan priserna går upp. Kläder däremot är big no no. Sådär, då finns mitt löfte på internet. Ni håller väl koll på mig?
 
Fast jag måste säga att jag bara köpt bra grejer som kommer hålla mig varma i vinter. Sedan är jag så glad över att ha hittat en fin vardagsklänning. Den här jag gått och klämt på sedan september. Funderat och provat ett par gånger. Så hade de VIP-shoppingdag på H&M med 20 % rabatt och då slog jag till. Jag tror jag ska ha den på jobbet i morgon med ett par boots (intresseklubben antecknar).
 
Nu ska jag äta resterna av gårdagens middag och titta på någon serie. Min gratismånad är slut på Netflix så jag får ju faktiskt utnyttja de där 80 kronorna. Gud, hur hinner folk titta på alla hundra serier? Jag hinner knappt se en! Det var två veckor sedan jag såg en serie sist.
 
 
C'est la vie | |
#1 - - Sofia :

ibland måste man ju skämma bort sig lite också. Det är ju därför man jobbar och tjänar pengar om du frågar mig ;-)

Upp