Waves

 
 
Vilken helg jag haft! Tyvärr har jag inte haft en stund över för bloggen. Jag åkte som sagt till Oslo i fredags och det med kryssningsföretaget jag jobbar för. Det var för att "provåka" och se hur det är irl. Det är lite lättare att marknadsföra en produkt som man själv upplevt, som sagt. På bilden ser ni Oslofjorden utanför. Detta var på morgonen när vi anlände till Oslo.
 
Tyvärr hade vi lite otur på vägen hem då det var sjögång ute i Skagerak och Kattegatt, så skeppet gungade en hel del. Vindar på 15 m/sek och fem meter höga vågor gjorde att upplevelsen blev något svajig. Det var ett par gånger på kvällen och natten som både jag och Sophia blev lite smått rädda. Ni som varit med om det tidigare vet säkert vad jag menar när båten liksom stegrar och sedan faller ner... kaboom känns det! Usch och fy. Det var skönt i morse när vi seglade in i Öresund och lugnare vatten. Tur att kaptenerna är så skickliga.
 
Efter en lång eftermiddag på kontoret gav en snäll kollega mig skjuts till tåget och nu sitter jag här mätt efter en portion pasta carbonara. Tanken var att skypa med syrran men hon verkar ha glömt bort det och jag börjar bli trött. Det vore skönt att gå och lägga sig.
 
 
 
C'est la vie | |
#1 - - teruko:

Påminner mig om den förskräckliga nyårskryssning
t o r Göteborg Amsterdam, med endast ett par timmars stopp i hamn, som jag och tre vänner deltog i för många år sedan. Storm hela vägen, alla sjuka i sällskapet utom jag, som fick äta gratis hela resan, då inga betalande besökte restaurangerna... Hemskt!

Svar: Oj, fy! Ja det är denna tiden på året det kan bli så. Det är bättre på våren och sommaren :)
Christine&Paris

Upp