Candy Crush

 
 
Det finns tillfällen då jag inser att jag funnits ganska många år på jorden, trots allt. Som när det pratas om någon film som jag tycker är "sådär fem år gammal", men som som visar sig ha gått på bio innan det ens fanns smartphones. Eller när jag kommer på mig själv att säga "det var bättre förr!" (visst var det det ändå?) och nostalgiskt tänka på när jag var liten och vi faktiskt roade oss med annat än spela Candy Crush Saga på mobilen. Ni som är äldre än 2G och DVD vet nog vad jag menar.
 
När jag var i Sverige sprang jag på någonting annat som fick mitt nostalgiska hjärta att slå ett extra slag: AKO-kolor! Minns ni dem? Det åt jag jämt när jag var liten. Då var de vita, och eftersom de helt plötsligt bytt färg till en beige kulör gissar jag att de jag brukade stoppa i mig troligtvis var fulla med färgämnen. De smakar dock likadant och jag var såklart tvungen att köpa med en påse tillbaka till Paris. 
 
Tro det eller ej, men jag har faktiskt lyckats hushålla med dem. Det säger en hel del om min självdiciplin, vilken annars är väldigt begränsad. Den som spar han har. Som man säger när man kommit till åren.
 
 
Things I like | |
#1 - - Elin:

Ååh jag kommer ihåg påsarna med blandade AKO-kolor som jag brukade få från Finlandsfärjorna som liten, tror de med brunt papper var mina favoriter :)

Svar: Ja choklad-AKO :)
Christine&Paris

#2 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

ÅH, MINNEN. Hade jag helt glömt. Vilken lycka!

#3 - - teruko:

Då kan du ju kanske ana vad som passerat revy, försvunnit eller tillkommit under 66 år...
(Paris hör dock till det minst förändrade :-D )

Svar: Ja jag kan tänka mig!
Christine&Paris

#4 - - hantverksbloggen.blogg.se:

Jag smakade AKO-kolor först nu i modern tid, men älskar't! Det bästa är dessutom att de finns att köpa här på mitt jobb :D

Svar: Åh nice :)
Christine&Paris

#5 - - Robin:

Älskade AKO-kolor! Brukade köpa gräddkola-smaken och mintsmaken och mosa ihop en av varje till en mint-kola-jätte-AKO. Om nom nom!

Svar: Haha, gott!
Christine&Paris

#6 - - Carina:

Jaaa, jag brukade också köpa de där karamellerna på färjan :)

#7 - - Emma:

Mmm, Ako-kolor : ), min favorit var choco-mint!

Svar: Ja de är goda de med :)
Christine&Paris

#8 - - Linda:

Åh! Var hittade du dom?!

Svar: Åhléns
Christine&Paris

Upp