It's getting hot in here

 
 
En värmebölja sägs vara på väg till Paris. På fredag ska det tydligen bli 33 grader. Redan i natt kände jag att det var ovanligt varmt och i morse ångrade jag nästan att jag tagit på mig långkjol. Det är inte särskilt behagligt med sådan värme här för det blir som en växthuseffekt. Tryckande och hett. Som vi alla vet ligger den franska huvudstaden inte nära havet heller. Det finns inget vatten att svalka sig i, som det oftast gör i Sverige. Jag är lite avundsjuk på en av mina vänner som ska ner till Marseille i helgen. Bada för mig med, Solli!
 
Nu är det snart dags för lunch här. Det får nog bli en sallad i skuggan någonstans. En glass vore inte fel heller. Ikväll ska jag på picknick med kubb på Champs de Mars tillsammans med ett blandat gäng svenskar och fransmän. Jag räknar ner timmarna tills jag får hälla i mig ett glas gott, kallt rosévin och snacka skit med härliga vänner.
 
 
C'est la vie | |
#1 - - christin:

Vi skall åka till (närheten av) biarritz nästa vecka, och det ryktas om att det är slående 37 grader varmt där! puh!

Svar: Ja fast då får du i alla fall vara vid havet hoppas jag?!
Christine&Paris

Upp