Kivik

 
 
Heta dagar som den här (31 grader i Paris just nu, puh!) drömmer jag mig tillbaka till Sverige och närheten till svalkande vattendrag. De här bilderna tog jag när jag var i Kivik under min semester. Just då blåste det rätt friskt, men en dag då vinden ligger någorlunda stilla och det är sådär lagom sommarvarmt, är det nog ganska välkommet att hoppa i plurret efter en lång arbetsdag. Dessutom är det ju för vackert sådär på kvällskvisten när solen ligger lågt.
 
Nu är det (äntligen) dags att bege sig från kontoret. Jag tänkte ta en liten tur på stan eftersom det är torsdag och det då är öppet längre. Jag fick en trevlig semesterbonus den här månaden så lyckligtvis finns det lite pengar över i min budget för lite shopping. Jag tänkte se om det finns någonting kvar av på rean.
 
 
Schweden | |
#1 - - Eva:

Just juli och augusti är det skönt att vara i Sverige, men vår och höst är det oftare skönare nere i Europa. Men kan ju inte alltid välja, eller hur?! Fina bilder (som vanligt) från din Sverigetripp!

Svar: Ja precis. Nej tyvärr kan man inte alltid det ;) Tack så mycket!
Christine&Paris

#2 - - M:

Jättefina bilder. Ser så stämningsfullt ut.

Svar: Ja fast det blåste en himla massa, haha.
Christine&Paris

#3 - - Jenny:

Åh 31 grader vad härligt! Älskar värme och sol. Ljuvligt. Och kul med semesterbonus! Jag har inte shoppat nytt på hela året (en miljögrej sedan nyår) men eftersom jag verkligen behöver en massa nytt hade jag tänkt shoppa loss i London på min semester. fast när man väl har bestämt sig brukar det ju aldrig finnas något man vill ha, haha! Fast å andra sidan brukar London sällan göra en besviken.... :)

Jag har aldrig varit i Kivik, det måste jag åtgärda. Ser hur mysigt ut som helst ju! Trevlig helg!

Svar: Haha, nä fy! Inte när ens lägenhet blir som en bastu. Tydligen ska det bara bli runt 24 grader i morgon. Jag längtar! Ja du får ta dig till Kivik. Riktigt mysigt på hela Österlen! Hoppas du får det härligt i London! Kram
Christine&Paris

#4 - - A:

Åh, så vackert! Har inte möjlighet att besöka Sverige denna sommar, dessa bilder ger mig hemlängtan. Saknar naturen, svensk frukost och okonstlade svenskar. Kan inte greppa att jag snart tillbringat 8.5 år utomlands..!

Svar: Ja allt det där behöver man ibland :) Var bor du någonstans?
Christine&Paris

#5 - - A:

Christine: Jag bor i Japan.

Upp