Like music to my ears

 
Som ni redan märkt är musik ett stort intresse för mig. Jag lyssnar nästan jämt på musik och har nog 30 playlists på Spotify som består av allt från klassiskt och Linkin Park till Rihanna och Andrew Belle. Man kan väl säga att min främsta, (enda?) riktiga talang är att jag har väldigt lätt för att lära mig sångtexter. Mina kollegor, vänner och min familj får tyvärr stå ut med min skönsång titt som tätt.
 
Vissa dagar, när livet känns lite motigt eller jag helt enkelt lider av grav pms (efter egen diagnos), kan endast musik rädda mitt humör.
 
Två låtar som just nu får min sinnesstämning att gå från bu till bä är Jubel med Klingande och La La La med Naughty Boy feat. Sam Smith
 
 
 
Det känns ganska passande att tipsa er om den här (även om säkert hälften av er redan hört den då den spelas flitigt i Sverige) då duon är fransk medan artistnamnet och sångens titel är tagna från en svensk ordbok. De har nämligen ett stort intresse för vårt avlånga land och videon spelades in i Danmark. Blir man inte lite glad när man hör den? Jag får liksom lust att springa ut barfota på en äng och dansa runt som en fjantig new age-hippie.
 
 
 
Även den här låten gör mig glad på grund av den härliga melodin och pretentiöst konstiga musikvideon. Jag är lite rädd att jag komer lyssna sönder den här låten, så jag får tvinga mig själv att inte spela den på repeat.
 
 
HA NU EN SKÖN HELG 
 
 
Music & Culture | |
Upp