Paris in the Sky

 
 
Jag har börjat älska att fotografera himlen. Jag tycker så mycket om att ta fram olika färger och ljus i bilderna. Solnedgång, soluppgång, stjärnhimlen, skymming... Se hur himlen brinner av olika röda och orange färger, eller hur molnen lägger sig som olika lager på varandra. Det är något rofyllt och magiskt över det.
 
De här fotona tog jag i Montmartre under Fête de la Musique i juni. 
 
 
Äntligen är det helg. Jag tänkte passa på att sova ut, kolla på serier, sola lite om vädret tillåter, träna, lägga upp lite kläder på Tradera, köpa hem lite glass, rensa datorn på skräp och umgås med de vänner som inte är iväg på semester.
 
Först ska jag fira in helgen med lite vin och mingel, så i kväll drar jag med mig min kompis Naomi på fest i Marais. Det ska bli riktigt trevligt!
 
 
Paris, Weekend | |
#1 - - The Revolt:

jag vet inte vad Fête de la Musique innebär förutom att dete en musikfest (som jag förstått från namnet). men hoppas det var kul iaf då det skedde ^^ Bilderna är fina :D

Svar: Ja precis, det är en musikfest :) Tack ska du ha!
Christine&Paris

#2 - - teruko:

Förstår dig. Har hela livet (=länge) bott i eget hus, dvs på markplan, och det är jätteskönt. Men har nu på gamla dar flyttat till lägenhet på tredje våningen och himlen blir plötsligt något annat!Himlen känns nära och det är så skiftande vyer och så vackert!

Svar: Ja det är fördelen med det, bland annat. Fast jag som är uppvuxen i hus kan verkligen sakna det där fria med hus och trädgård. Särskilt på sommaren!
Christine&Paris

#3 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Så härligt!
Själv har jag också precis min lediga helg i Paris, och jag ska röja lägenheten, promenera, må gott och upptäcka saker runtekring.

Får jag fråga var du tränar, förresten? Några bra tips? :)

Svar: Ja vad skönt! Hoppas du får en bra helg då.
Tränar på Neoness. Finns flera :)
Christine&Paris

#4 - - nasha:

Otroligt fina drömska bilder! :)

#5 - - Sarah:

Ja tkr me att de blir fina bilder när man fotar himlen :)

#6 - - Laila:

Oh, vilka vackra himlar!! Så fina färger. Längtar tillbaka till Paris, som alltid, när jag ser dina fina bilder. MVH Laila

#7 - - jessica sofie:

alltså jag finner inga ord för hur mycket jag saknar Paris, världens bästa stad.

Svar: Nja, jag vet inte om jag kan hålla med, haha ;) Men jo, det är vackert där.
Christine&Paris

Upp