Skepp å hoj!

 
 
Jag har förstått att ni har värmebölja i Sverige. Kul för er att ni har nära till hav och sjöar. Jag är inte alls avundsjuk här i ett kokande Paris.
 
Trots att jag inte alls vill att ni ska ha det ännu bättre än ni redan har, så tänker jag ändå tipsa om ett härligt ställe fina sommardagar i Stockholm. Nämligen Urban Delis restaurang på af Chapman. Den är dock inte för den som föredrar att äta på fastlandet för restaurangen ligger på ett gammalt skepp, vilket i vanliga fall fungerar som vandrarhem. Den ligger förtöjd på Skeppsholmen och här får du första parkett över vackra Stockholm. 
 
Dit gick jag och en kompis min sista dag av min vecka i Stockholm för en trevlig lunch innan jag skulle ta tåget tillbaka ner till Malmö. De har en god hamburgare på menyn och andra fräscha rätter av bra kvalitet.
 
Här kan ni läsa mer om det: http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4067003.aos
 
 
 
Schweden | |
Upp