A girl's gotta eat

 
 
Jag gick faktiskt till gymmet igår. Behöver jag säga att jag är stolt över mig själv? För det är jag! Sedan gjorde jag en klassisk Paris-sallad. Parmaskinka med tomat, mozzarella, avokado och mâché. Jag hade typiska rätter jag lagade till i Paris. Ni vet enkla grejer i brist på plats och energi. Sallad med parma, omelette med avokado/tomat-sallad, ratatouille med fisk från Picard och pasta carbonara har blivit rätter som förknippas med Paris för mig. Jag håller liksom kvar i minnena genom mat. Som med det mesta annat skulle jag vilja säga.
 
För övrigt så börjar jag sakna en del från Frankrike. I matväg såklart, alltid maten.
Utan vederböres ordning:
 
Saucisson sec
De små minimozzarella-bollarna från Monoprix Gourmet
Billigt vin (nästan lika nödvändigt som mat)
La Brique-osten
Monoprixs egna pesto (godast utan konkurrens)
Macarons från Jean-Paul Hévin
Färsk baguette (la rustique)
Kokosyogurt från Mamie Nova
Les petit sablés från Michel et Augustin
 
And so on and so on...
 
 
Things I like | |
#1 - - Hannah S.:

Åh vad det ser gott ut!

Svar: Både gott och enkelt :)
Christine&Paris

#2 - - Ann-Sofie:

Måste prova peston från Monoprix. Den har jag inte provat. Är lite kräsen och det är bara en som duger.

Svar: Samma här, haha. Det är Monoprix Gourmet btw :)
Christine&Paris

#3 - - Emelie - Lever drömmen i Paris!:

Vad spännande att höra! Jag undrar allt vad jag kommer sakna när jag flyttar tillbaka, men jag tror det med all sannolikhet kommer vara baguetterna som mest.. Herrejösses. Saknar det redan, för att jag inte ätit det sedan frukost.

Svar: Haha, jag åt det långt ifrån så ofta som du gör men saknar det nu ;)
Christine&Paris

#4 - - teruko:

Saucisson sec kan du i alla fall få tag på i Sverige. Har hittat den i större Icaaffärer flera gånger. Alltid en tröst!

Svar: Åh måste kolla! Tack för tipset :)
Christine&Paris

#5 - - Jenny:

Men du, som jag har skrivit innan FINNS La Brique-osten i Sverige! Såg den senast i början på veckan på Coop! och de där små bollarna med mozzarella har vi också i Sverige! :) Bon appetit!

Svar: Jag har då aldrig sett den osten här! Får väl gå skallgång på alla affärer i Malmö, haha. Och angående bollarna så vet jag det, men de från monoprix är speciellt goda :)
Christine&Paris

#6 - - Jenny:

Jag ska till Malmö nästa helg, i "värsta" fall får jag bunkra och ta med till dig! :)

Svar: Åh ska du? Men vad sägs om att ses då? Vore kul! Om du har tid vill säga :)
Christine&Paris

Upp