ITTALA

 
 
När jag fyllde 30 år fick jag flera fina presenter från nära och kära. Väldigt omtänksamma gåvor som passar mig så bra. Bland annat gav mina kusiner mig de här fina värmeljushållarna från Ittala. De står så fint på min bokhylla och lyser upp i vintermörkret. Jag brukar själv sällan köpa designermärken, så det är extra kul att ha ett stycke tidlös design hemma. Sådana här går ju aldrig ur tiden. Tack snälla kusiner!
 
På tal om mörker så blir det bara mörkare och kortare dagar. Usch, det är tufft att komma upp på morgonen nu. Jag är inte van vid det riktigt och märker hur trött jag känner mig. Någon som har tips mot tröttheten och energidalarna? Hur håller man sig egentligen pigg under vintern? Jag minns inte, eller så har jag förträngt det.
 
 
C'est la vie | |
#1 - - teruko:

Man koncentrerar sig på det som trots allt är positivt i vardagen - och tänker på nästa resa till Paris/Frankrike ;-)

Svar: Hehe, jo jag får kanske boka in en liten weekend-resa efter jul.
Christine&Paris

#2 - - Elin Löwstedt:

Jag käkar vitaminer, B, C och D! Vet inte om det funkar men om det har en placeboeffekt så är det bättre i alla fall :) Och önskar att jag hade tränat, det brukar hjälpa :)

Svar: Ja man får ta tillskott i dessa tider :)
Christine&Paris

#3 - - Jenny:

D-vitamin (kompensera också med lite extra magnesium)! Och du, snart vänder det ju! Det är bara 3 veckor och några dagar kvar! :)

Svar: Ja vi får se det så! :)
Christine&Paris

Upp