MINI

 
 
Om man, som jag, reser en del så är det helt perfekt med miniförpackningar med shampoo, duschkräm, hårspray etc. Själv köper jag dem allra mest för att jag tycker de är så söta. Jag älskar allt som är mini och har alltid gjort det. Det är lite löjligt egentligen för man betalar nästan lika mycket för en liten förpackning som för en stor. Men det är ju så gulligt så jag kan inte låta bli. Jag dras till det så fort jag går in i en butik som säljer sådant. Dessutom är det som sagt bra när man ska resa. Det ska jag göra i morgon så jag måste packa idag. Just torrshampoo är guld värt att kunna ta med i mindre flaskor. 
 
Förresten så har jag köpt bästa ansiktscremen för torr hy. När jag provade Aquasource från Biotherm hade jag nästan lust att ropa ut "halleluljah praise the lord!". Jag har känslig hy och på vintern kan det ibland kännas som att mitt ansikte tagit samma textur som Nevadas öken. Den här gör ansiktet lent som en bebisrumpa. Det enda negativa egentligen är att den inte innehåller spf, men med tanke på hur många soltimmar vi är bortskämda med under vintern så kanske det inte gör någonting.
 
Nej nu ska jag klä på mig och hämta min vinterjacka och vinterkängorna som ligger hemma hos mamma. Det är tydligen runt noll grader i Litauen så det gäller att vara utrustad. 
 
 
Beauty | |
#1 - - Carina:

Ifall du tycker om miniatyrburkar, kan jag rekommendera en sådan där överraskningsbox. Känner bara till denna i Sverige: http://www.glossybox.se
Men här i Spanien prenumererar jag på andra, och har en massa små burkar här hemma :) Även t.e.x. Body shops julkalender är full med miniatyrer. Är lite besatt av kosmetika och överraskningar :)

Svar: Åh, tack för tipset! Ja gud ja, samma här, haha ;)
Christine&Paris

#2 - - Jenny:

Haha jag är likadan! Köper för att de är så söta! :)

#3 - - Frida's Friday:

Åh, tror det ligger i våra tjej-gener haha. Jag är också mini-älskare :)

Upp