Hey Mr DJ, put a record on

 
 
Nu är jag tillbaka i storstan efter en helg på Skånes östkust. De senaste två dagarna har varit så sköna och avkopplande. Jag har blivit bortskämd med god mat och uppassad på alla möjliga vis. Väldigt välbehövligt må jag säga, När jag skulle åka till tåget och stod vid bussen kom jag på att jag glömt mitt manus, så pappa körde ikapp bussen för att ge mig det. Världens finaste pappa och bonusförälder har jag nog minsann. 
 
Jag gick genom pappas vinylsamling (jag märker ju varifrån jag fått mitt brinnande intresse för musik) när jag var där. Tänk att vi gått från vinyl, till kassett, till CD, till minidisk, till mp3, till iPod, till Spotify, till musik i mobilen, till... ja vad mer? Allt detta under de snart 30 åren jag levt. Ganska fantastiskt ändå. Undrar hur det hade varit om vi fortfarande hade haft vinylplattor nu? Typ mini-vinylplattor med en bärbar spelare. Det hade varit lite coolt, faktiskt. Fast jobbigt att vända skivan efter fem låtar.
 
För tillfället sitter jag på Espresso House och har ätit en sen lunch med en god kopp cappuccino, men ska nu bege mig bort för att repa vår pjäs. 
 
 
C'est la vie | |
Upp