If I were in Paris this weekend

 
Det ryktas om 25 grader i Paris. Hade jag varit där nu i helgen hade jag nog satt mig på en uteservering i morgon förmiddag med en stor café crème och plöjt genom några kapitel ur en bok medan jag sneglar på människor som struttar förbi. Åh, jag kan sakna det ibland. Just att strosa runt på Paris gator och känna den där storstadskänslan. Spontanfika med en tjejkompis och mysig middag ute med ett gäng vänner, följt av en helnatt på något ställe vid Parmentier. Så hade min helg kunnat se ut, om jag vore i Paris.
 
Det är riktigt skitväder i Skåne så jag vill helst bara sitta inne med en kopp te och en bra bok. Därför flyr jag från stan i helgen och sitter as we speak på tåget bort till Österlen. Det ska bli skönt att gå runt i myskläder, äta god mat, läsa och spendera lite tid med pappa och Ewa. 
 
Vad hittar ni på i helgen? Och var befinner ni er? Det vore så kul att veta var i Sverige/världen ni sitter och läser.
 
 
Weekend | |
#1 - - Ia:

Bor i Karlstad just nu (nyinflyttad student) så i morgon kommer min pappa hit så ska vi köpa en taklampa på Ikea haha. Annars blir det plugg och vila i helgen.

Svar: Åh kul! Värmland är fint. Har släkt i Kristinehamn! Hoppas du får en fin helg med pappa och pluggandet :)
Christine&Paris

#2 - - Marie:

Bor oxå i Skåne, utanför svedala. Det kan man milt säga vilket skitväder. Har tre barn som blir rastlösa inne, de vill inte gå ut i detta väder.regnet verkar hålla isig tyvärr

Svar: Jaså där ser man! Min bästa kompis på gymnasiet bodde där, plus att jag hade en pojkvän en gång i tonåren som bodde där så jag har hängt en del i Svedala när jag var yngre ;)
Christine&Paris

#3 - - Daniella 🌙:

london just nu!

Svar: Dit ska jag snart :)
Christine&Paris

#4 - - Angelique:

Jag bor I Stockholm men befinner mig just nu i Nice på besök i staden som jag bodde i under våren, och det är så varmt här nu att man kan ligga på stranden, känns ganska lyxigt med tanke på att det är oktober!

Svar: Gud så härligt. Åh, njut för mig med!
Christine&Paris

#5 - - teruko:

Östersund här. Vaknade till frost på taken,dimma över Storsjön och SOL! Riktigt vackert faktiskt. Det känns osannolikt att jag badade i Antibes för 2 veckor sedan... Nu när du varit i Sverige ett tag känns det som om du lätt inser varför man som läsare uppskattar dina vackra Parisbilder så mycket. Längtan blir liksom materialiserad ;-)
Tack för att du bjuder på en och annan bild då och då.

Svar: Det kan jag tänka mig. Det är fint däruppe :) Haha, så lite så!
Christine&Paris

#6 - - Maria i Toulouse:

Befinner mig i ett 30C varmt Anglet, franska Baskien.
Fullt på stranden och massor av surfare i de stora Atlantvågorna.
Fortsatt trevlig helg!

Svar: Åh, det låter hur härligt som helst :) tack detsamma!
Christine&Paris

#7 - - Andréa:

Är i Nice i helgen, känner inget behov av att åka hem till Malmö igen :-)

Svar: haha, nej det kan jag tänka mig!
Christine&Paris

#8 - - Ida B:

Läser från Lacey, Washington, USA!

Svar: Kul! God morgon då när du vaknar om sådär 8-9 timmar ;)
Christine&Paris

#9 - - Cassandra:

Vi var i ditt mysiga malmö i helgen. Hade en rolig helg med hotell, shopping och fest :)

Svar: Åh vad kul! Jag får gå in och kika på bloggen då ;)
Christine&Paris

Upp