Something good comes with the bad

 
 
Trots en händelserik helg så har kameran fått vila i väskan, så jag har inga färska bilder att bjuda på. I stället får ni en gammal höstbild från Paris. Den är nog från förra året tror jag, eller året innan. Ni med tränat Paris-öga ser säkert var det är någonstans?
 
Ett par gånger i veckan får jag en släng av saknad till Paris. Just hösten är min favoritsäsong också. Jag älskar att det pågår så länge. Ända till mitten av november kan det vara milt väder med sol och 17 grader. Det är så mycket folk ute och det där vackra höstdiset ger en härlig känsla av välbehag. Här känns hösten så himla kort på något vis. Det är som att det smäller till direkt och sedan blir det kallt i åtta månader. Blåser gör det ju dessutom här nere i Malmö. Dumt nog tittade jag precis på väderprognosen för Paris nästa vecka, och det ska bli upp mot 20 grader och strålande solsken mot slutet av veckan. Mitten av oktober. Ja ni ser. Ah la la...
 
Jag blir ibland lite orolig att det ska bli tufft under vintern. Att jag ska bli deppig på grund av mörkret och kylan. Att jag inte ska vilja vara här och att jag kommer sakna Paris för mycket. Samtidigt är det väl bara att härda ut till våren. Satsa på jobbet och pjäsen. Hitta på roliga saker. Åka iväg på weekends. Njuta av allt det mysiga med bra filmer, varm choklad och tända ljus. Gå på julmarknader och åka över till Köpenhamn på helgen. Det ska nog bli bra i vilket fall. 
 
 
 
C'est la vie | |
#1 - - Sarah i NYC:

Jag brukade följa din blogg för de vackra Paris-bilderna. Nunor du har flyttat hem går du igenom det som jag redan är nervös för. Så skönt att läsa om nån som är öppen med svängningarna mellan lyckan över att ha återvänt och saknaden efter vad man lämnat istället för att säga att allt är rosafluffigt och perfekt för att man flyttat hem. Tack för det, uppskattar verkligen dessa inlägg!

Svar: Tack, vad glad jag blir av att höra det. Jag uppskattar minst lika mycket alla era tänkvärda, värmande och omtänksamma kommentarer <3Ska du flytta hem till Sverige du med? :)
Christine&Paris

Upp