A new chapter

 
 
Som ni vet slutade jag på mitt jobb i Paris i slutet på augusti. Sedan dess har jag haft semester, och jobbat lite på frilans. Nu börjar däremot ett nytt skede i mitt liv då jag i fredags skrev kontrakt för en ny heltidstjänst som Online Marketing Coordinator på ett stort danskt företag. Mitt förra jobb var roligt på många sätt men jag kände dels att jag inte kunde lära mig någonting mer, och dels att jag inte riktigt gjorde det jag faktiskt utbildat mig till. Nu kommer jag jobba mer med marknadsföring, men ändå kunna använda mig av de erfarenheter jag samlat på mig under mina år i Paris. Det hela känns väldigt spännande faktiskt och jag ser fram emot den här nya utmaningen. 
 
Nu har jag bara två lediga dagar kvar och de tänkte jag utnyttja så mycket som möjligt. Även om jag inte kommer jobba som i Paris, så tar det tid att pendla så det kommer bli långa vardagar från och med onsdag. Jag måste ändå säga att det ska bli skönt att börja jobba igen. Även om jag behövt den här månaden för att ladda om och landa i Sverige måste jag säga att det ska bli skönt att börja jobb igen. Jag saknar faktiskt att ha rutiner. 
 
 
C'est moi | |
#1 - - Eva:

Stort grattis till det eller "til lykke" kanske jag ska säga!
Köpenhamn är inte fel,eller hur?! Även om där också finns en vardag och pendlingen kan ta energi, så kommer du också att få energi med ditt nya jobb.

Svar: Mange tak! :) Jo jag hoppas ju det!
Christine&Paris

#2 - - Nasha:

Hej! Vilket sammanträffande, jag har också haft semester i en månad och börjar jobba igen på onsdag. Visst är det skönt med ledighet? Men som du säger längtar man nästan tillbaka till jobbet och rutinerna. Lycka till! :)

Svar: Hehe, ja men då hoppas jag att du får en bra start på jobbet också!
Christine&Paris

#3 - - Angela:

Åh va kul :-) Grattis till nya jobbet! Hoppas du kommer att trivas.

Svar: Tack ska du ha :)
Christine&Paris

#4 - - Anna:

Men vilken rolig och spännande nyhet!!! Stort grattis!

Svar: Tack så mycket!
Christine&Paris

#5 - - Jenny:

Vad härligt! Ja, jag har själv gjort den pendlingen, men den kanske blir lite bättre nu med de nya stationerna. Tåget var när jag jobbade i Danmark aldrig i tid och man fick nästan alltid stå upp. Men förhoppningsvis är det bättre nu. Och roligt med nytt jobb!!! Hoppas det blir superbra.

Svar: Jag vet faktiskt inte hur det är nu, men jag hoppas att det inte kommer bli för jobbigt. Som tur är finns det möjlighet att jobba hemifrån om det skulle vara så att tågen blir inställda.
Christine&Paris

#6 - - Sofia :

Spännande! Då är vi i samma branch nu :-)

Svar: Jaså? Vad kul! Var jobbar du?
Christine&Paris

#7 - - Robin:

Grattis! Så himla spännande :)

Svar: Tack! <3
Christine&Paris

#8 - - Cassandra:

Grattis och lycka till!

Svar: Tack så mycket!
Christine&Paris

#9 - - Sofia :

Jag jobbar åt en stor mediakoncern i Tyskland som äger radiokanaler, tidningar och en del e-commerce. Är PR- och marknadsansvarig huvudsakligen för den nordiska marknaden men har också en del andra länder under mig.

Svar: Ok, det låter spännande! Trivs du bra där?
Christine&Paris

#10 - - Sofia :

Trivs jättebra men det är ganska annorlunda att jobba inom start-up och e-commerce i Berlin och Tyskland. Allt svänger snabbt och vi får se hur företaget ser ut om ett år när jag är tillbaka :-)

Upp