Côte d'Azur over the weekend

 
 
Innan allvaret börjar i höst tar jag en tripp ner till Franska Rivieran tillsammans med två vänner. I morgon bitti går flyget ner till Nice för några dagar med sol, bad, rosé och härligt sällskap. Jag har inte varit i södra Frankrike på tre år, och kände mig lite besviken över att inte haft chans att åka på en riktig solsemester i år, så det är verkligen efterlängtat. Det ska tydligen inte direkt bli stekande hett, men 23 grader och sol är helt okej det med. Jag tänker mig drinkar i en solstol, shopping och sena middagar vid havet. Det ska bli härligt att åka till Frankrike för semester i stället för vardagsliv.
 
Idag har jag fullt upp. Förrutom att packa så håller jag på att tvätta det allra sista (den här veckan har jag tvättat 8 maskiner... puh!), plus att jag ska förtidsrösta, träna och träffa min kompis Anna som är på besök i Malmö över dagen. Det ska bli mysigt att träffa henne!
 
 
Bilderna är från ön Porquerolles och den lilla bergsbyn Giens, där jag var med C sommaren 2011.
 
 
Travels | |
#1 - - Jenny:

Men vad härligt att ha lite tid innan du börjar på nya jobbet! Jag var ju i Languedoc i somras och också ute vid kusten utanför Narbonne, det var ljuvligt. Jag drar snart söderut för en långhelg, jag med. Ännu är jag inte beredd att ta farväl av värmen... Hoppas du får det super!

Svar: Nej inte jag heller, haha! Alla är inställda på höst, själv håller jag kvar hårt i de där sista sommarkänslorna. Det är något jag kommer sakna med Paris. Den härliga sensommaren! Här kommer hösten så snabbt, plus att blåsten gör att det känns kallare :/ Mne tack, jag ska njuta!
Christine&Paris

#2 - - teruko:

Det var peppande foton!
Det är nästan så att vi kunde mötas på flygplatsen i Nice, åker till Juan-les-Pins och Antibes om några dagar. Ljuvligt! Ha en skön
s e m e s t e r !

Svar: Jaså där ser man! Då får jag önska dig en skön resa jag med.
Christine&Paris

#3 - - Anna:

Åh vad härligt och vilka bilder! Älskar södra Frankrike, hoppas att du får det jätte mysigt! Och att du trivs här hemma i Sverige:)

Svar: Tack så mycket! Ja det ska bli härligt :)
Christine&Paris

#4 - - Sandra:

Sååå härligt. Nice är ju bäst vår och höst!
Trevlig resa!
Kram

Svar: Jag har varken varit där på våren eller hösten så det ska bli spännande :)
Christine&Paris

#5 - - Lisette:

Åh vad härligt!

#6 - - Robex Lundgren:

Finna bilder

#7 - - Tove:

Ser underbart ut :)

#8 - - KMStyle:

ser riktigt härligt ut!!:)

#9 - - Sabina:

Superhärliga bilder, hoppas ni får det mysigt på resan :)

Svar: Tack så mycket :)
Christine&Paris

#10 - - Maja:

Men åh vad härligt med Nice! Var där i somras. :)

Svar: Ja det ska bli riktigt nice :)
Christine&Paris

#11 - - Cassandra:

Oh älskar Nice!!

Svar: Ja det är fint!
Christine&Paris

Upp