Honey I'm home

 
 
Jag håller som sagt på att packa upp min lägenhet. Igår hittade jag min Ludde, fårskinnsmattan från IKEA. Bara en sådan trivial grej gör mig lycklig. Jag funderar för övrigt på varför jag bara har ojämnt antal av allting. Det finns sju små assietter, fem cocktailglas, tre vinglas och fem dricksglas. Inget av det finns att få tag på länge. Ska jag slå sönder ett av varje? Köpa nytt? Jag hatar när det är ojämnt antal. Det ser så fult ut i skåpet. I-landsproblem, jag vet, men jag tycker verkligen inte om det.
 
Om man bortser från det dilemmat är livet ganska behagligt just nu. Jag vaknade upp i morse med solen som lös in genom persiennerna. Jag går runt här och fixar, sjunger om vartannat och känner mig så glad. Jag återupptäcker fina saker och öppnar med spänning glas inslagna i tidningspapper. Längtar efter att inreda med vackra detaljer och sätta upp tavlor på väggarna. 
 
Nu är jag hemma. 
 
 
 
Home Sweet Home | |
#1 - - annasarah:

Skön att höra!! Lättnad = bra beslut! :-) Jag är lite inne i en liknande bubbla just nu haha..efter att ha bott osm man gjort. Det enda jag tänke rpå är inredning, vad jag ska handla på loppis, på Ikea...etc :-) Var hittar du duntäcke btw? Lycka till & ha en härlig dag! Kram

Svar: Köpte på IKEA. 350 spänn :) Tack detsamma! Kramar
Christine&Paris

#2 - - Ellinor:

Välkommen hem!
Skönt att höra att du börjar finna dig tillrätta. Hoppas vi får tillfälle att ses snart.
Kram

Svar: Tack! Ja det hoppas jag med. Kram!
Christine&Paris

#3 - - Ellinor:

SV: Skall ner till Malmö första helgen i oktober. Har bara bokat fredagen, resten är lite ovisst då det inte är jag som håller i trådarna. Men en fika kanske? Vi höres :)

Svar: Ja absolut! Hör av dig när det närmar sig :)
Christine&Paris

#4 - - Susanna Maria J:

Men så underbart! lYcka till med packandet :) kram!

Svar: Tack <3
Christine&Paris

#5 - - Lilla Elin:

Åh, vilken härlig känsla ❤️ Skänk alltihopa eller det antal så du får rätt i dina skåp till tex Stadsmissionen :)

Svar: Ja, jag får göra på det viset kanske :)
Christine&Paris

#6 - - Caroline - Bland böcker:

Jag vill också ha jämnt antal i skåpen, men har kommit på att det kan vara bra att ha en "i reserv", för rätt vad det är så är det något som går sönder, och vips så har man plötsligt jämnt antal =)

Svar: Det har du iofs rätt i, haha
Christine&Paris

#7 - - Sofia :

Haha jag avskyr också udda glas i skåpen.

Upp