Träningsvärken från helvetet

 
 
Det sägs att det fina vårvädret är på väg att bytas ut till kyla och regn i helgen. Egentligen har jag ingenting emot det för jag har en stökig lägenhet och sådär fem-sex maskiner tvätt att "attend to". Jag råkade nämligen boka fel dag i tvättstugan. I och för sig spelar det ingen roll för jag kommer inte kunna gå i trappor på typ tre dagar. Den där träningsvärken jag pratade om igår har eskalerat till en fruktansvärd smärta. Mina kollegor garvar åt mig när jag ojar mig som en gammal tant med dålig höft och tar hissen ner en våning. I morse när jag skulle gå ner mina tre trappor fick jag ta stöd och missade nästan min buss för att det tog 5 minuter bara att ta sig ner. Det är HEMSKT. Jag förbannar Stina som lurade iväg mig på det där passet. 
 
Nu ska jag ta bussen till Østerport och sedan tåget hem till Malmö. Jag längtar efter en dusch och att lägga mig i sängen. Jag ska inte röra en fena på hela kvällen. Om jag nu kan ta mig hem utan att dö av smärta. Tack gode gud för rulltrappor. 
 
C'est la vie | |
Upp