En söndag i Paris

 
 
Söndagar i Paris kan bestå av många olika aktiviteter eller rutiner. Sovmorgon, brunch, joggingtur i Parc Monceau, eftermiddagsfika med vänner, flanera runt på något av stadens museum, promenad i solen längs floden, shopping i söndagsöppna butiker i Marais, middag på stammisstället etc etc.
 
Följ med på min söndag i Paris för några veckor sedan.
 
Jag började med att ta bussen ner till Seine. Det var en solig, men kylig dag.
 
Jag promenerade upp till Bastille där jag skulle möta upp med Andrew för brunch.
 
När vi satt och åt ringde Kamil och vi bestämde att vi skulle möta upp med honom på St Paul och sedan gick vi runt en stund i Marais och satte oss på gräsmattan på Place de Vosges.
 
På vägen tillbaka gick vi förbi de här musikanterna. De var så himla duktiga och spred verkligen en härlig söndagsstämning. Sedan sa jag hejdå till killarna och tog metron till Tuilerierna för att träffa... 
 
... Maria! Det var ett kärt återseende.
 
Se bara hur glad jag var. 
 
Vi tog en kaffe i solen, pratade om det ena och det andra samt tog en snabb repa inne på Gap på Champs Elysées.
 
Sedan fick jag lite bråttom iväg för jag skulle hämta min resväska och ta med den till Saras lägenhet, där jag skulle bo min näst sista natt.
 
Hon och hennes kille Alex bor på en så himla mysig gata.
 
När jag dumpat mina grejer begav jag mig iväg igen. Jag fångade en otroligt vacker solnedgång på vägen.
 
Jag hade lagt undan några grejer på Gap, men råkade hamna på H&Ms enorma butik på Champs Elysées också. Jag tycker faktiskt att H&M i Paris är bättre än här i Malmö.
 
När jag köpt ett par nya snygga jeans på Gap, gick jag upp till Etoile för jag hade siktet inställt på att äta middag på ett av mina favoritbrasserier.
 
Lacombe. Jag beställde in en club sandwich och satt där ett tag. Åt i lugn och ro för mig själv, läste tidningar och njöt av att kunna gå ut och äta middag på egen hand utan att känna mig det minsta ensam. Det är en befrielse på något sätt. Dessutom var servitörerna så himla gulliga och hjälpsamma.  
 
 
Sedan var min söndag slut. Vill ni se hur en söndag kan se ut för mig här? Kanske kan jag dokumentera denna söndagen och göra ett inlägg likt detta.
 
 
Paris, Weekend | |
#1 - - teruko:

Absolut en bättre söndag!

Svar: nej den var inte helt fel :)
Christine&OtherSweetStories

Upp