Vinter är inte min grej

 
 
Jag åkte med syrran upp till Landskrona igår efter jobbet. Pappa och Ewa har köpt en lägenhet där och eftersom de åker till Spanien i morgon och är borta i två månader passade jag på att umgås med dem lite. Det var riktigt mysigt. Vi åt gott och pratade om både det ena och det andra. 
 
Nu sitter jag på ett försenat tåg till Malmö. Egentligen ska det gå hela vägen till Köpenhamn men vi fick ett meddelande att sista station är Malmö, så jag måste gå av där och byta plattform. Nu går tåget dessutom i snigelfart. Verkligen kul det här att pendla när man blir supersen till jobbet. Jag hade tänkt träna ikväll men i stället kommer jag få jobba sent. För att inte tala om att det är ännu en kall och grå dag.
 
Kan det bli vår snart?!? Det här med vinter är nog inte min grej.
 
 
C'est la vie | |
#1 - - Sandra:

Haha, ja när funkar kommunaltrafik egentligen?
Hörde jag att det skulle bli upp mot 10 grader i södra Sverige och upp mot 7-8 i Stockholm i slutet på den här veckan. Så kanske är våren på väg trots allt? Tack för en bra blogg och hoppas att du kom fram till jobbet trots allt!

Svar: Det är inte ofta, haha ;) Det låter hur bra som helst! Tack själv för din peppande kommentar. Trevlig kväll till dig! Kram Christine
Christine&Paris

#2 - - Jenny Lina Carlsdotter:

Inte min heller. Word sista: VÅR!

#3 - - Louise Laurenius:

Nej men vilken liten värld! Här har jag följt din blogg ett bra tag, och så plötsligt befinner du dig i min hemstad Landskrona! Kändes som ett sammanträffande (även om det egentligen kanske inte alls är det.. haha).

Svar: Haha, jaså! Ja jag kan ju säga att under mina 30 år som skåning har jag bara varit i Landskrona två gånger, varav den ena var för att jag råkade åka fel med tåget ;) men jag tyckte det verkade vara en fin stad! Eftersom min pappa köpt lägenhet där kommer jag troligtvis tillbaka dit inom en snar framtid.
Christine&Paris

Upp