Cocktails straight from the wall

 
 
Ungefär ett kvarter från Köpenhamns hippa kvarter Nørreport, ligger en mysig liten cocktailbar. Mikropolis har ett annorlunda koncept där deras cocktails tappas ut direkt från väggen. Ja, alltså det ser nästan så ut. Precis som med öl så har de olika "kranar" med deras special drinks. Själva stället är väldigt avslappnat och ligger på en lugn gata. Det känns som ett ställe med en blandad men ung klientel. Någon stammis sitter i baren och snackar med bartendern, en annan jobbar på sin Macbook och inne i hörnet har ett par kurat upp sig.
Hit gör du för att ta ett glas innan middagen, eller en öl efter jobbet.
 
Mikropolis, Vendersgade 22, 1363 Köpenhamn
 
Copenhagen | |
#1 - - Louise i Milano:

Vad kul! Förresten, jag och mamma tänkte ta en tur till Köpenhamn nu i dagarna då jag är hemma och hälsar på i Skåne. Tänkte kolla om du har något favoritställe för lunch? Vi har varit i Kph massa gånger, så vi har bra koll på områdena, men om du har tips tas det tacksamt emot! :)

Svar: Hmm, jag käkar sällan lunch i Köpenhamn eftersom vi har matsal på jobbet :) Men av de ställen jag ätit middag på så tycker jag att Madklubben är trevligt. God och prisvärd mat. Det finns flera stycken. Jag var på den på Vesterbrogade i söndags och åt en riktigt god fiskrätt. Sedan var jag och tog ett glas på PS Bar & Grill och maten där verkar spännande. Man kan sitta halvt ute och käka vilket verkar ganska mysigt. Om det är fint väder kan jag rekommendera Kayak bar där man sitter på en brygga. Deras musslor är ganska goda :)
Så du kommer också från Skåne? Där ser man! Hur länge har du semester då? Antar att det är som i Frankrike art man tar typ max 3 veckor..?
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Louise i Milano:

Åh, tack snälla för tipsen, ska genast googla och kolla in ställena. Madklubben har jag hört talas om tidigare, kanske kan vara något!

Ja, det stämmer, jag är från Landskrona. Jag såg att du har släkt där, så vem vet, vi kanske har sprungit på varandra utan att veta om det! ;)

Haha, ja jag har tre veckor och det är i princip ALL semester på hela året. Sjukt. Dålig lön och ingen semester, ibland ifrågasätter jag verkligen mina val!

Svar: Jaha ok! Jo min pappa bor där, men de är inflyttade sedan knappt ett halvår. Så det är först sedan dess som jag varit där ett par gånger. En ganska mysig stad för övrigt. Får nog ta mig dit någon helg igen snart :) Haha jag vet vad du menar. På mitt förra jobb i Paris fick jag bara ta två veckor på sommaren och det tyckte min chef var mycket. Men så bor du i ett land där det är svensk sommar hela vintern. Tänk så! ;) Och de niente, hoppas att ni får det mysigt i Köpenhamn! Kram på dig. PS, hade för övrigt varit kul att ses nu när vi typ är cybervänner, men förstår att du säkert har fullspäckat schema nu när du är hemma.
Christine&OtherSweetStories

#3 - - Louise i Milano:

Haha, du har så rätt, det finns såklart massa positiva saker med att bo i Italien också, annars hade jag inte stannat kvar!

Åh ja, jag vill jättegärna ses! :) Jag är hemma tills den 16 augusti, så vi kan säkert hitta en tid. Lägg gärna till mig på facebook så kan vi lättare hålla kontakten: Louise Laurenius. :) Yay!

Upp