Grand Hotel Savoia in Genova

 
Mina sista två nätter i Genova bodde jag på femstjärniga Grand Hotel Savoia. Det var faktiskt inte så dyrt som det låter, och dessutom fick jag gratis uppgradering till deluxe-rum (för att jag nämnde att AC:n burrade så mycket att jag inte kunnat ha igång den under natten). Här snackar vi om ett hotell med förstklassig service och en miljö som inte lämnar något utrymme för polyester och plastmattor. Det var detaljer i marmor, möbler i sammet, sidenkuddar, högt i tak och vackra parkettgolv. Rummet jag bodde var stort, smakfullt inrett och hade en megastor säng, vilken jag utnyttjade sådär 3 % av.
 
Frukosten serverades uppe på hotellets takterrass och det var nog en av de bästa hotellfrukostar jag varit med om. Där fanns allt man kunde önska - från nybakta kakor till färsk frukt, mûsli och kokta ägg. Sjävklart även Prosiutto di Parma och mozzarella. Detta var en fröjd för mig efter två dagar med den här sockerchocken. Om man ville kunde man även få en nygräddad omelett eller en perfekt bryggd cappuccino. Den underbara utsikten över Genova var även den en trevlig bonus. 
 
På taket hade de även två jacuzzis och i källaren ett litet spa samt ett fitness room. Förutom att det trådlösa internet de erbjöd var helt värdelöst (jag frågade om det i receptionen och fick till svar "ja vi har problem med det just nu, det är för många som är uppkopplade"... eh, ja det är ju ett hotell ni driver, fick jag lust att säga men jag hejdade mig), så fanns det inte direkt någonting att klaga på. Kanske möjligtvis att jag var tvungen att checka ut och åka hem till min stökiga lägenhet och inte fullt så lyxiga vardag. Fast det var ju inte deras fel.
 
Italy, Travels, Vacation | genova, hotelgrandsavoia, hotell, italien, italy, resor, travel | |
#1 - - Robex Lundgren:

fint

Svar: Du är välkommen att kommentera, men kanske är det dags att börja skriva någonting annat än "fint" när du gör det? Jag kommer blocka dig från att kommentera för jag tycker att detta ä'r helt meningslöst. Du skrev exakt samma sak på mitt förra inlägg. Om du vill att fler ska läsa din blogg föreslår jag att du betalar för en annons någonstans för detta börjar bli smått störande. OK?
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Karin O:

Man vad vackert! Där skulle man va:)

Upp