I ain't lost, just wandering

 
 
Tänk att man kan bo hela sitt liv i en stad, men ändå glömma bort att verkligen "se" den? Lite så kände jag när min kompis Solveig var på besök för några veckor sedan och jag tog med henne runt i Malmö. Nu är ju inte staden så stor, egentligen, men det finns många fina delar som jag aldrig riktigt lagt märke till på samma sätt tidigare. För att jag tog den lite för givet. Helt plötsligt insåg jag att det var gator som jag bara gått förbi i all hast utan att faktiskt lägga dem på minnet. Kanske för att jag är en person som ser det stora hela, och inte detaljerna? Ibland går jag med huvudet i det blå och ser inte det fina runtomkring.
 
Gamla Väster är en sådan del som har flera kvarter som jag aldrig rör mig i. Igår var jag till exempel och fikade med två vänner på ett sött litet kafé som jag inte ens visste fanns, och på smågatorna i området ligger söta små gatuhus på rad efter varandra. Jag får kanske börja utforska staden lite mer nu när sommaren äntligen är på intåg.
 
Den här måndagen har varit lite smått stressig, men så kan ju inte alla dagar vara lugna och avkopplande. Nu ska jag lämna kontoret och åka mot Malmö. Jag måste hinna köpa en ny resväska på vägen hem.
 
Schweden | |
#1 - - Johanna:

Fin bild!

Svar: Tack så mycket :)
Christine&OtherSweetStories

Upp