Delicatessen i Oslo

 
 
Förra veckan när jag var i Oslo för jobbet så gick jag ut och åt med mina kollegor efter vi var klara med alla möten. Efter en kort överläggning så kom vi fram till att tapasrestaurangen Delicatessen i Grünerløkka var en god idé då den låg mellan Mathallarna (där vi hade stannat vid för en afterwork) och våra hotell. Det är andra gången jag går dit nu och även om vi fick vänta ett tag på vårt bord - eftersom man inte kan boka i förväg - så var det väl värt väntan. Maten är grymt god, stämningen är på topp (trots att vi faktiskt var där en onsdag kväll) och det är en restaurang med en väldigt inbjudande inredning. Missa inte deras vitlöksmarinerade räkor!
 
Ikväll däremot blir det nog lugna puckar hemma framför en bra film i stället för vin och fest. Jag är nämligen först nu redo att bege mig från jobbet eftersom jag var tvungen att avsluta några grejer innan helgen. Egentligen var planen att träna ikväll, men nu är jag redan hungrig som en varg så jag får nog sikta på ett träningspass i morgon förmiddag i stället. 
 
 
Travels | |
#1 - - Bella:

Mysigt!

Upp