Well, I've got Thick Skin and an Elastic Heart

 
 
Ibland tar livets gång en märklig vändning. Då det känns som att jorden skakar lite lätt under fötterna och man för en stund känner sig omtumlad. Som att man inte riktigt var beredd på känslan det gav. Så var det för mig idag, och även om jag innerst inne vet att den här vändningen var för till det bästa, så kan jag inte låta bli att känna mig lite tom. Besviken på mig själv att jag inte lyssnade på magkänslan tidigare och överraskad av min egen reaktion. "Men, hur kom jag hit, och varför känner jag såhär?". Ibland ska man lyssna på varningsklockorna. Lämna det som inte känns rätt bakom sig. Fast många gånger kanske inte hjärtat hänger med, och då blir det lite sådär, komplicerat. Inte riktigt som man hade tänkt sig.
 
Ja, men så vet jag ju att jag inte behöver mer komplicerat längre. Jag behöver någonting som känns okomplicerat och rätt. Tills jag hittar det bygger jag på mina försvar och samlar erfarenheter. Det är ju de som gör att man tillslut hittar det där man söker. Som känns rätt i magen, och hjärtat.
 
 
C'est moi | |
Upp