En liten bit av Paris i mitt kök

 
Jag tog mig äntligen i kragen och gjorde en beställning från rum21.se. Jag fick ju som sagt ett presentkort där när jag slutade på mitt förra jobb. Efter mycket velande fram och tillbaka så blev det en traktörpanna (tog inte bild på den för det känns som att alla vet hur den traktörpanna ser ut), två skålar från Rörstrand och ett grytunderlägg som man kan läsa "PARIS" på. 
 
Just serien Ostindia som Rörstrand gör vill jag ha mer av. Så detta är bara början av min samling. Jag vill även ha tekoppar, assietter och fler av dessa skålar. 
 
De mörka skålarna/värmeljushållarna är också nya och kommer från Kosta Boda, men köpta på Cervera. De stänger en av butikerna här i Malmö så de har utförsäljning. Jag tyckte att de var lite söta och man kan ju ha dem till mycket. 
 
Nu ska jag lägga mig under täcket och sova. Jag är helt slut efter en lång dag på jobbet och tågförseningar på båda hållen. Jag behöver sömn! 
 
Home Sweet Home | |
#1 - - Cassandra:

Oh vi samlar också på Ostindiska, så fin <3

Svar: Ja visst är det? :)
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Ellinor:

Jag älskar de där underläggen (även om jag har mina som tavlor). Har för både Paris, New York och Göteborg så klart ;) Du får komplettera med en för Malmö och andra städer som ligger dig varmt om hjärtat <3

Svar: Ja fast jag börjar med denna än så länge :)
Christine&OtherSweetStories

#3 - - linah:

va fint!

Svar: Tack :)
Christine&OtherSweetStories

#4 - - emelie - Berlin, Berlin:

Ostindiska är så fin! Min syster har hela kaffeservisen och hon tycker inte alls om den. Det är släkten som samlat den åt henne när hon var liten och nu står den bara och samlar damm medan jag går och sucktar efter den. I-landsproblem deluxe ;)

Svar: Äh du får övertala henne att ge den till dig! ;)
Christine&OtherSweetStories

#5 - - Madeleine:

Det underlägget tänkte jag köpa till dig när du höll din fest! Kul!:)

Svar: Är det sant? Så kul, haha. Du har bra smak, och känner min väl :)
Christine&OtherSweetStories

Upp