Känslan av att komma hem

 
Jag kom hem sent i natt efter en seg resa från Paris. Det blev stressigt när jag skulle åka till flygplatsen så jag bestämde mig för att ta en taxi från Montparnasse till Orly (vilket för övrigt kostade mindre än 30 euro - älskar Paris taxipriser!), och när jag väl kom fram så var det en megalång kö till check-in. Typiskt Frankrike. Varför har de inga self service-automater och varför har de tre öppna diskar när det är massor med folk? Flyget var försenat och sedan missade jag precis ett tåg in till Malmö.
 
Ord kan inte ens beskriva hur trött jag var när jag kom innanför dörren till min lägenhet strax efter kl 1. En sak slog mig däremot. För första gången på länge så kändes det skönt att komma hem från en resa. Jag fick den där "Hem ljuva hem-känslan" när jag vred om nyckeln. Inte bara för att jag var så trött i både kropp och själ, men också för att jag var nöjd med att komma tillbaka. Visst är jag trött idag, men känner inte alls samma post vacation blues som jag gjorde efter senaste Paris-resan i april. Faktiskt så känner jag mig inte deppig alls. Kanske för att jag har insett att jag faktiskt kan få det bästa av två världar. Eller flera för den delen.
Jag ser fram emot den här hösten dessutom. Den kommer bli både rolig och spännande.
 
Nu ska jag bara ta mig genom dagen på jobbet utan att somna. Det får bli mycket kaffe idag. So far so good, och jag har nästan tagit mig genom min inbox. Nej, om jag skulle gå ner och äta lunch med mina kollegor? Så får det bli!
 
Home Sweet Home | |
#1 - - Ellinor:

Skön känsla det där! När man kommer hem efter en resa och det faktiskt känns ok. Får se hur jag känner på söndag…Just nu skall det mest bli SÅ skönt att komma iväg. Lite ledig tid på tu man hand, inga krav eller måsten, en massa god mat och dryck, sol och värme och en massa kultur. Nej, just nu längtar jag bara bort :)
Kram

Svar: Ja du ser ut att njuta för fullt i Italien! Kram
Christine&OtherSweetStories

#2 - - emelie - Berlin, Berlin:

Vad skönt att du fått den känslan! Jag hade den i min gamla lägenhet i Berlin. Känslan att pusta ut och känna "Gud så skönt att vara hemma". Och det var inga jobbiga känslor alls att växla mellan länderna. Det var jätteskönt. Och sen jag flyttade till en ny lägenhet så försvann de känslorna ;)

Svar: Haha usch då. Hoppas du får tillbaka den känslan nästa gång du flyttar ;)
Christine&OtherSweetStories

Upp