Postponed

 
Igår jobbade jag 12 timmar. Det är inget rekord direkt, men jag märkte i slutet av dagen att min server inte riktigt fungerade som den skulle, trots alla koppar kaffe. I morse fick vi ett mail från killen som är ansvarig för projektet vi arbetar på nu att lanseringen blir uppskjuten en vecka. Jag kan säga att jag både är lättad och lite besviken. Om vi skulle ha lanserat i morgon som planerat så hade jag nog fått köra en all-nighter här på kontoret, för jag är långt ifrån klar. Samtidigt hade det varit så skönt att få det "ur världen" och kunna koncentera sig på någonting annat. Jag har liksom suttit med samma uppgifter i flera veckor nu och saknar de där variationerna under arbetsdagen. Fast en vecka kvar. Sedan kan jag bocka av detta projekt.
 
Det finns däremot små element som gör arbetsdagen lite extra trevlig. Som att vi blev serverade glass i fredags eftermiddag - av the big bosses. Haha! De stod där i förkläde och håvade upp glasskulor till alla här på HQ. Riktigt god var den dessutom. Idag firade vi en i vår avdelning som fyllt 50 år och fick extra lyxig lunch i en av de privata matsalarna. Smørrebrød förstås. Det var nästan lika gott som glassen. trevligt dessutom med en lite längre och mer avslappnad lunch.
 
Nej nu ska jag bege mig hemåt för annars kommer jag börja göra misstag. Eftersom att jag jobbade så sent igår sov jag hos syrran och Henry här i Köpenhamn så jag längtar efter mitt hem och min egen säng nu.
 
C'est la vie | |
#1 - - Maja:

Åh Christine är du tillbaka i Paris? Läste din blogg flitigt för några/ år sedan (?) tills du flyttade tillbaka till Sverige. Trodde att du fortfarande var kvar i svea? Kom av en händelse in på bloggen så kan du ge mig en lite update? När flyttade du tillbaka, vad gör du just nu?

Svar: Nej jag bor fortfarande i Sverige :) Jag var där på semster för ett tag sedan! Hehe, jo det var nog fler som slutade läsa när jag flyttade ;)
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Louise i Milano:

Vilken härlig chef du verkar ha ändå. Min skulle aldrig få för sig att servera glass till oss anställda! ;) Lycka till med projektet, you can do it!

Upp