Chez moi

 
Jag jobbar hemifrån idag eftersom att jag har ett ärende här i Malmö i eftermiddag. På ett sätt var det nog tur att jag inte skulle iväg till kontoret idag, för det blåser typ storm ute och jag har börjat känna som att förkylningen kommit tillbaka. Det känns inte som att de dryga tre timmarnas pendeltid hade gjort susen. 
 
Nu ska jag ta en lunchpaus och värma upp lite broccolisoppa. Nedan är lite bilder som jag tog i helgen men aldrig la upp på bloggen. Några detaljer från mitt hem som jag tycker lite extra mycket om.
 
Det här bordet hittade jag hemma hos mamma  och när hon flyttade så fick jag det. Blomman är också hennes, men den har jag numera adopterat. Och mot alla odds lyckats hålla vid liv. 
 
Som ni ser gillar jag tavlor med dansare. Kanske mitt undermedvetna som hade önskat att bli en ballerina? Den här lilla tavland med röd bakgrund fick jag av mamma. Postern till vänster är köpt på Fotografiska. Det är från fotografen Vee Speers som haft flera utställningar där.
 
De här fick jag när min farfar sålde sommarhuset. Jag tror att de från början var en gåva från min mamma till min farmor, och att mamma köpte dem i Hong kong. Hursomhelst så tycker jag verkligen om dem.
 
Egentligen är denna lilla pall säkert gjord för ett barnrum, men jag tyckte att den var så fin. Jag såg den på en loppis här i Malmö och kunde inte låta bli. Den får agera prydnadsmöbel så länge. Lådorna är gamla och kommer från IKEA. 
 
 
Home Sweet Home | |
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

så fint :)

#2 - - Emma -Merakibeauty.se:

svar; ja jag med, kommer nog fortsätta göra båda :)

#3 - - annasarah:

Så mysigt!! Är det något som jag älskar så är det mörka trämöbler! Bon weeekend a Paris! :-)

Upp