Flashback Friday / A morning in Paris

 
Här är några bilder från förra fredagen. Jag bodde i Natalies lägenhet vid Tuileries de två första nätterna under min långhelg i Paris, men sedan skulle hon hyra ut den på Airbnb så jag förflyttade mig upp till Montmartre där jag bodde de två sista nätterna. Gästerna skulle komma på morgonen så jag fick lämna lägenheten tidigt. För att undvika att gå ner i metron med resväskan så gick jag bort till Concorde och tog linje 12 upp till Abbesses. När jag hade dumpat av mina grejer i den andra lägenheten så promenerade jag ner förbi Pigalle och mot rue des Martyrs. Åt lite frukost på ett riktigt mysigt ställe (ska skriva om det!) innan jag begav mig neråt. 
 
Den här fredagsförmiddagen ser lite annorlunda ut. Tåg till jobbet och frukost framför datorn. Fast det finns ju en viss charm med livets kontraster. Det är i alla fall snart helg och jag ser framemot frukosten på jobbet. På fredagar får vi gott frukostbröd och Nutella. Mums!
 
Paris | |
#1 - - Emelie:

Underbara, underbara bilder! Älskar särskilt femte bilden, så pittoresk och härlig... Ser fram emot caférecensionen!

Svar: Tack så mycket :)
Christine&OtherSweetStories

Upp