Fromages & Charcuteries

 
Paris är sig likt, både på gott och ont. Metron är smockfull i rusningstid, servitörerna säger "bonjour mademoiselle" när man går förbi ett brasserie och det är precis lika vackert på alla hörn och kanter som det varit de senaste hundra åren. Ja, jag njuter till fullo och mitt största problem just nu är hur jag ska hinna göra allt jag vill göra och träffa alla jag vill träffa nu när jag är här. 
 
Igår var jag så himla trött i både fötter och huvudet, så jag spenderade kvällen på egen hand. Jag gick till Monoprix och tänkte bara köpa något litet att grignoter, men råkade handla ost, saussice, min favoritmozzarella, choklad och annat för 31 euro. Oops. Varför jag inte bara åt ute kan man ju fråga sig, men gott var det i alla fall. Kunde sen inte somna och skulle upp kl 7 för att Natalie hyr ut sin lägenhet under helgen, så jag var tvungen att sjappa. Tog mitt pick och pack upp till Montmartre och hennes kille Jean-Xaviers lägenhet där jag ska bo mina två sista nätter. 
 
Nu har jag precis tryckt i mig två scones och druckit en god kopp kaffe på ett mysigt kafé på rue des Martyrs. Dags att åka iväg nu i alla fall. Jag ska ner till Le Bon Marché och titta efter en grej och sedan kanske till Musée D'Orsay. Får se om jag orkar stå i kö. Det är inte min favoritsak att lägga dyrbar tid på direkt. 
 
* grignoter = småäta, snacksa på något. Oftast vad man gör under en "apéro" med t ex ost, charkuterier och annat.
 
PS, ha överseende med eventuella stavfel. Just nu orkar jag inte rätta dem eller läsa genom inläggen.. 
 
C'est la vie | |
#1 - - Emelie:

Så fantastiskt härligt och nostalgiskt att läsa, och se bilderna på dessa klassiska, franska varor!

Svar: Jag kan tänka mig det :)
Christine&OtherSweetStories

#2 - - Sandra:

Saucisse med noisette! Helt klart den bästa och "danette" choklad... Mmmmmm det bara vattnas i munnen!

Svar: Ja sjukt gott!
Christine&OtherSweetStories

#3 - - CAMILLAESI:

Åh, brie ost <3

Upp