The pursuit of happiness

 
Såhär såg jag ut i fredags kväll när jag var på födelsedagsfest med hipster-tema. Jag hade allt hemma i garderoben. Det var bara att kombinera det så att jag såg ut att höra hemma i en lägenhet på Möllan med möbler uteslutande i teak. Typ. 
 
Jag känner mig inte riktigt lika glad idag som jag var just i den stunden när jag lagom salongsberusad (det var nog just därför jag kom på den idén inne på en toalett..?) knäppte av denna bilden. Idag har det känts tungt och jag hoppas verkligen att det är på grund av sömnbrist och att det känns bättre i morgon. Tack för alla hjärtan och för så himla, himla gulliga kommentarer på förra inlägget. Ni ska veta att era komplimanger och omtänksamma uppmuntran går rakt in i hjärtat. Det gör min dag ibland. Jag blir så glad att det finns människor med så vacker insida som många av er verkar ha.
 
Jag har precis ätit middag och tänkte faktiskt gå och lägga mig så fort jag tagit en snabb dusch. Just nu orkar jag inte skriva om helgen utan det får bli senare i veckan när jag förhoppningsvis har lite mer inspiration och skrivlust. 
 
I morgon är en annan dag. Eller hur? Hoppas att ni haft en bättre måndag än jag har haft. 
 
En stor fet virtuell björnkram från mig till er ❤
 
C'est la vie | |
#1 - - L:

Hoppas att tungheten/tröttheten går över efter lite sömn... Och gör den inte det, så går den säkert över under dagen.. Och är den alldeles för envis på att stanna kvar, så finns alltid first aid-kitet coffe and chocolate! :-) Sviker sällan...

Vet du vad, jag tänkte faktikst på dig idag! Har hyrt ut min lägenhet i ett par månader och kommit tillbaka efter 6 månader idag... inte nog med att golvet blivit förstört av någon brännskada, så hittade jag mitt underlakan inknölat längst in i min byrålåda med enorma blodfläckar all over it, mina nya (dyra!!!) springskor var utbytta mot någon Adidas kopia från Vietnam, och bäddmadrassen var svagt ljusbrun-missfärgad i mitten, lägenheten överlag totalt ostädad och fläckig.... SÅ JÄKLA ÄCKLIGT. Hur tusan kommer du in här i bilden då, undrar du säkert! Jo, men jag letade i huvudet efter någon som skulle känna samma frustration som jag... och kom att tänka på dina arga (men ack så sköna!) inlägg (senast för någon dag sedan, tror jag!) när du "neggar" mot människor som inte kan bete sig som man sig bör och inte har någon som helst uppfostran/värdighet/respekt... Där kom du in i bilden, nästan som moraliskt support utan att öht ha en aning om det! :-)

I alla fall, har du min fulla sympati i alla kommande "negg inlägg" som kommer skrivas! Inte helt omöjligt att jag sitter på någon buss och nästan håller på att explodera åt ohövliga resenärer i norra delen av landet, under tiden du muttrar tungt i ett tåg någonstan i södra delen! :-)

Sorry för sjukt osammanhängande kommentar! Kram och pepp, var egentligen vad jag ville ha fram!!!

Svar: Haha alltså älskar din kommentar! Inte för att du varit med om något så fruktansvärt jobbigt, utan för att du finner tröst i mina negg-inlägg ;) Men fy, stackars dig! Hyrde du ut till olika personer? Borde du inte kunna anmäla detta? Om du har hemförsäkring så kan du ju få ersättning för golvet i alla fall. Det kostar ju massor att slipa. I annat fall får du juridisk ersättning. Fast det kanske är svårt. Blir ju ord mot ord om du inte har bevis. Lider med dig. Hoppas att du unnar dig själv ett par nya snygga löparskor som plåster på såren ;) Och tack ska du ha för uppmuntran och peppen. Stor kram!
Christine&OtherSweetStories

Upp