Food is all you need

 
I lördags åt jag och Lucie middag på den relativt nyöppnade restaurangen Röda Nejlikan som ligger på Värnhem. Vi beställde in varsin hjortytterfilé, jag med pommes och Lucie tog potatismos. Jag hade önskat att inte det första kändes som halvfabrikat och moset kunde haft lite mer smak. Maten var i övrigt god och deras crème caramel kan jag varmt rekommendera. Riktigt efterrätt. Däremot borde de nog ge sina servitriser en utbildning i viner för där brast det lite, men tjejen som serverade oss gjorde det med ett leende och med god service, så det får hon plus för. Klart godkänd mat och ett gott sällskap i en skön atmosfär kan summera den kvällen.
 
Och egentligen brukar jag inte ha min mobil liggandes på bordet när jag äter, men vi hade just kollat på flygbiljetter. Vi har börjat planera lite smått på en weekend-resa. Gärna någonstans där solen ger lite värme på våren och där man kan äta gott. Det enda som ska klaffa är tider och datum. Vi får helt enkelt se om, var och när detta blir av.
 
Apropå gott sällskap så har jag har precis haft samma vän här på middag. Vi lagade och åt pasta carbonara, pratade om livet, konstaterade att mat är bättre än män och såg på "Vem vet mest?" som hennes roomie tävlade på i fredags. Jag har bara träffat honom snabbt en gång, men Lucie var såklart väldigt uppspelt över att se sin vän på TV, haha. Ett himla fint avslut på min tisdag, och nu ska jag lägga mig under täcket och se lite på Greys innan jag somnar. 
 
Malmötips, Weekend | |
#1 - - Anonym:

Vad härligt ni har det!:)
Synd dock att inte maten var tipptopp men då uppskattar man en riktigt bra rätt desto mer nästa gång!:)

Svar: Ja precis, nästa gång är det kanske bättre! :)
Christine&OtherSweetStories

Upp