Français romantique

 
Jag får alltid så många komplimanger för den här kjolen. Eftersom att det även är en av mina absoluta favoriter så kan man ju säga att det var ett bra köp. Den kommer från Promod, en fransk budgetkedja som startades av en fransman vars passion var att skapa bärbara kläder i en feminin och raffinerad stil. Jag brukade inte handla där så ofta när jag bodde i Paris, men ibland hittade jag prisvärda plagg i min stil. Som den här kjolen till exempel. Jag tror att jag har haft denna i fem år nu. Bra kvalitet med andra ord, vilket även var grundaren Francis Charles Pollets tanke med klädesmärket. Själv tycker jag att stilen på plaggen är väldigt fransk och romantisk (mycket blommor, spets och klänningar). När man kikar på deras hemsida så finns det faktiskt ganska mycket fint. Jag vet att det är Eiffeltorn på denna blusen (någonting man inte har om man är en respekterad frankofil), men hur söt är den inte? Det är lite bättre än en t-shirt från Gina Tricot där det står "j'aime des mouvais garçons" eller diverse franska fraser som är felstavade.
 
Såhär såg jag i alla fall ut igår. Jag matchade kjolen med en sidenblus från & Other Stories. På bilden kan man även se tydligt att jag behöver riva ner trasiga tapeter och måla om i lägenheten. När ska jag någonsin ha tid och ork att göra det? Typ innan jag säljer den.
 
Nej vet ni vad. Nu tar jag helg. Jag kan inte prestera mer. Min kollega Maria sa till och med att jag såg tröttare ut än vanligt, haha. Jag tror att jag behöver vila och skönhetssömn. Jag ska ut i soooolen! 
 
Outfits | |
Upp