Ciao from Rome!

 
Vår resa igår innehöll lite drama. Först var det strul med tågen så Lucie, som kom från Lund, blev en timme försenad till flygplatsen. Som tur var så åkte hon i god tid. Sedan kom jag kom på vid gaten att jag inte hade min mobil i väskan, för den hade jag tydligen glömt kvar i fickan på min kappa. Som jag checkat in. Just där och då visste jag inte om jag hade tappat den vid incheckningen eller om den faktiskt låg kvar i jackan, så jag var lite nervös. Som tur var så återfann jag den när jag hämtade bagaget. Okej, det var kanske inte så värst dramatiskt i slutändan. 
 
Vi kom fram sent i natt (flyget var såklart försenat - varför kan inte Norwegian vara lika bra på att passa tider som SAS?) och då hade tågen in till city slutat gå, så vi delade taxi med ett par som också skulle bo nära Termini. Vårt hotell är ett litet boutique-hotell med så himla gullig personal. Första natten fick vi ett litet, mörkt som verkligen inte kändes särskilt trevligt. Så jag frågade vänligt i morse om det fanns möjlighet att byta, och det var inga problem. Nu har vi balkong och ett ljust rum med fint parkettgolv. Plus att vi blivit uppgraderade till ett superior room. Multo bene!
 
Nej hörni, nu är Lucie klar också, så vi ska gå in mot stan. Idag tänkte vi mest strosa runt i lugn takt. Vi får nog shoppa lite sommarkläder för här är det varmt kan jag ju meddela. Det ska bli 25 grader idag och vi har alldeles för varma kläder med oss. Det är helt underbart att kunna gå i ballerinaskor utan strumpor.
 
Italy, Vacation | |
#1 - - Malin Ericson:

Jag ska till Rom i sommar!
Du kanske kan tipsa om stället du tycker folk ska besöka sen när du kommer hem! =)
Ha det så bra där!

Svar: Ja det ska jag göra!
Christine&OtherSweetStories

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Det låter stressfullt i starten! Men oh så mysigt ni ska ha det!!!

Svar: Ja det hade vi verkligen :)
Christine&OtherSweetStories

#3 - - Louise i Milano:

Benvenute in Italia!
NJUT av Rom! <3

Svar: Grazie!
Christine&OtherSweetStories

#4 - - teruko:

Hm, orka... som jag tror yngre människor säger? Blir så avundsjuk.

Svar: Haha ja så säger verkligen ungdomarna nuförtiden!
Christine&OtherSweetStories

#5 - - Linda:

Vad heter ert fina hotell?

Svar: Hotel Alpi!
Christine&OtherSweetStories

Upp