Dear spring, please hurry up!

 
Vad kan man göra när man är lite krasslig och tvingas spendera mestadelen av sin helg i sängen? Till exempel måla naglarna i en fin, vårig färg. Så det gjorde jag, med Chanels Tenderly. Det var verkligen ett bra köp, även om deras lack såklart är ganska dyra, för jag tycker verkligen om den färgen. Dessutom tycker jag att lite nagellack piggar upp den här tiden på året. Just nu går jag otåligt och väntar på de där +10 graderna så att jag kan dumpa ner vinterjackorna i förrådet. Fast vet ni vad? Om 10 dagar tar jag flyget till Rom. Gud som jag längtar till det. Inte för att det är sommar där redan, men 10 grader varmare än här är mer än ok. 
 
Jag mår i alla fall bättre nu och har vilat större delen av helgen, men jisses vad det tar tid för kroppen att hämta sig efter att ha kastat upp magens innehåll. Strupen och magsäcken är öm, och jag kan inte äta så mycket åt gången. Nu ska jag klä på mig och promenera bort till Stina och Tobias. Den senare är snäll nog att hjälpa mig med min danska deklaration. När man jobbar i Köpenhamn och bor i Malmö, som jag ju gör, så kan man nämligen göra en massa avdrag på sin skatt. Eftersom att han är dansk, jobbar i Köpenhamn sedan flera år och bor här, så har han lite bättre koll än jag.
 
//English: What can you do when you suddenly get sick during your weekend? Putting some colour on my nails is what I did. I really like Tenderly from Chanel. The light purple colour brings some hope that spring is on its way. Or maybe I am just trying to rush it a bit. Although, in about 10 days I'll be taking the flight Rome. It's about 10 degrees warmer there than here, so I can barely wait. 
 
I got a bit sick this weekend so I've spent most of it in bed, watching TV shows and movies. I'm feeling better now so I am gonna go to a friend's place, so that he can help me with my Danish tax return. 
 
C'est la vie | |
#1 - - Veronica Wallgren:

Riktigt snygg färg!

Svar: Visst är den? :)
Christine&OtherSweetStories

#2 - - ELIN WAHLBERG:

vad fin färgen var :)

Svar: Ja den är härligt vårig :)
Christine&OtherSweetStories

Upp